۰
plusresetminus
شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۶
عکس روز ناسا

منظره خورشید در بالای تپه

ایتنا - آیا این توپ نارنجی غول‌پیکر در حال غلطیدن بر روی آن تپه پر از درخت است؟ اینطور نیست؛ زیرا این توپ نارنجی غول‌پیکر در واقع خورشید است. ستاره مرکزی منظومه شمسی ما، دوازده روز پیش در حالی که از تپه‌ای روی زمین بالا می‌رفت و با پیش‌زمینه‌ای زیبا و دلچسب به تصویر کشیده و ثبت شد.
منظره خورشید در بالای تپه
 
با توجه به اینکه در طی کمینه خورشیدی در فعالیت شمسی مربوط به سالهای گذشته، قرص خورشید پنج لکه خورشیدی بر روی خود دارد و البته در بیشتر روزها نیز هیچ لکه‌ای دیده نشده است. با نگاهی دقیق به این تپه که در اسپانیا واقع است، علاوه بر درختان کاج، سایه چند فرد را هم می‌بینیم که اتفاقاً سه برادر عکاس هستند.
 
این درختان و برادران در هنگام صبح از محل عکس‌برداری، تنها سه‌ونیم کیلومتر فاصله داشتند. یک فیلتر تیره، خورشید درخشان را تاریکتر نشان داد و جزئیات بسیار خوبی در لکه‌های خورشیدی پایین‌تر آشکار نمود. در عرض چند دقیقه، خورشید تا بالای تپه بالا آمد و طلوع کرد، در حالی که در عرض یک هفته، این لکه‌های خورشیدی به دور خورشید چرخیدند و بنابراین از دید ما خارج شدند. با این حال، این صحنه ضبط‌ شده، اکنون در قاب زمانی منجمد شده تا همه از آن لذت ببرند.
 
کد مطلب: 66173
برچسب ها: ناسا فضا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام