کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ممنوعیت فروش خودروهای سوخت فسیلی از سال 2035 در نیویورک

سايت خبری ايتنا , 5 مهر 1400 ساعت 23:12

ایتنا- مقامات نیویورک اعلام کرده‌اند که عبور و مرور خودروهای سوخت فسیلی در این شهر به تدریج محدود خواهند شد و در این راستا نیز فروش این دست خودروها از سال 2035 میلادی به صورت رسمی ممنوع اعلام خواهد شد.


مقامات نیویورک اعلام کرده‌اند که عبور و مرور خودروهای سوخت فسیلی در این شهر به تدریج محدود خواهند شد و در این راستا نیز  فروش این دست خودروها از سال 2035 میلادی به صورت رسمی ممنوع اعلام خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، البته دستیابی به این هدف چندان آسان نخواهد بود و بسیاری از آژانس‌های دولتی باید دست به دست هم بدهند تا بتوانند شاهد تحقق این رویای بزرگ در این شهر باشند.
 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده تنها 14 سال تا زمانی که دیگر امکان فروش خودروهای سوخت فسیلی در نیویورک وجود نداشته باشد باقی مانده است و از سال 2035 تمامی خودروهای فروشی در این شهر باید دارای احتراق صفر باشند.
 
در حقیقت این قانون موجب می‌شود تا بتوان میزان احتراق گازهای گلخانه‌ای را به میزان 35 درصد ککاهش داد که این امر در نهایت با یک هدف بزرگ‌تر یعنی کاهش این مقدار به 85 درصد در سال 2050 همراه خواهد بود.
 

 
 
نکته مهم این است که در حال حاضر در این منطقه تنها یک درصد از تمام خودروهای فروش رفته از نوع تمام الکتریکی هستند و به همین دلیل نیز تبدیل این مقدار به 100 درصد امری بسیار دشوار به نظر می‌رسد.
 
عوامل زیرساختی بسیاری در این زمینه وجود دارند که 14 سال بسیار دشوار و پر چالش را در این شهر به وجود خواهند آورد و شاید بدیهی‌ترین مورد در میان این فهرست را بتوان نصب کردن ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی در سراسر شهر دانست.
 
این قانون تنها به خودروهای شخصی اشاره ندارد و در بخش دیگری از خود اشاره شده است که خودروهای سطح متوسط و بزرگ نیز باید تا سال 2045 به این وضعیت آری بگویند.
 
پیش از این نیز کالیفورنیا در سال گذشته اقدامی مشابه را انجام داده بود و ماساچوست نیز مدتی بعد به این فرایند پیوسته بود. از سوی دیگر قانون گذاران واشنگتن نیز قصد دارند تا قانونی را تصویب کنند که تا سال 2030 عبور خودروهای احتراق فسیلی را در این منطقه ممنوع می‌کند.
 


کد مطلب: 66165

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66165/ممنوعیت-فروش-خودروهای-سوخت-فسیلی-سال-2035-نیویورک

ايتنا
  https://www.itna.ir