۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۸

زارع‌پور: از موبایل ایرانی استفاده می‌کنم، باید صادرکننده گوشی شویم

ایتنا - وزیر ارتباطات: تلاش می‌کنیم بخش قابل توجهی از نیاز کشور به گوشی همراه از طریق تولید بومی تامین شود، اما مردم نیز باید همراهی کنند تا روزی که بتوان صادرکننده گوشی همراه بود.
زارع‌پور: از موبایل ایرانی استفاده می‌کنم، باید صادرکننده گوشی شویم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از موبایل ایرانی استفاده می‌کنم، گفت: گوشی‌های همراه داخلی توان رقابت با همتایان خارجی خود را دارند.

به گزارش ایتنا عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خانه ملت درباره برنامه وزارتخانه متبوعش برای تولید موبایل ایرانی، گفت: در حال حاضر سالانه حدود 10 تا 15 میلیون گوشی همراه وارد ایران می‌شود که این واردات حدود 3 تا 5 میلیارد دلار ارزبری دارد.

زارع پور: از موبایل ایرانی استفاده می‌کنم
وی تصریح کرد: گوشی که هم اکنون از آن استفاده می‌کنم ایرانی است و ظرفیت‌های مناسبی نیز دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی برای تولید موبایل در کشور وجود دارد اما باید بازار آن در کشور شکل گیرد و مردم به این موبایل‌ها اطمینان کنند، البته ممکن است نواقصی وجود داشته باشد اما باید به این نکته توجه کرد که موبایل ایرانی تولید داخل بوده، در ساخت آن از ظرفیت جوانان استفاده می‌شود، موجب اشتغالزایی خواهد شد، در مردم و جامعه خودباوری ایجاد می‌کند و نسبت به گوشی‌های خارجی ارزانتر است.

وی با تاکید بر اینکه تولید گوشی‌های همراه متنوع به برنامه‌ریزی منجسم، عزم عمومی و باور ملی نیاز دارد، ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا بخش قابل توجهی از نیاز کشور به گوشی همراه از طریق تولید بومی تامین شود، اما مردم نیز باید همراهی کنند زیرا حتی اگر محصولات باکیفیت نیز تولید شود اما مردم همراهی نکنند، اتفاق مثبتی در این زمینه نمی‌افتد.

زارع‌پور در پاسخ به این سوال که آیا گوشی‌های همراه داخلی توان رقابت با همتایان خارجی خود را دارند؟ توضیح داد: بله؛ حتی سرمایه‌گذارانی ایرانی که اکنون در عرصه تولید در سایر کشورها فعال هستند، آمادگی دارند که ظرفیت خود را برای تولید گوشی همراه در ایران به کار بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تولید انواع گوشی‌های همراه با کیفیت، شدنی است اما باید باور ملی شکل گیرد و مردم نیز صبر کنند، تصریح کرد: گاهی ممکن است برخی گوشی‌ها یکی از توانایی‌های گوشی‌های خارجی را نداشته باشد، طبیعی است ابتدای کار تولید است باید مردم همراهی کنند، تا روزی که بتوان صادرکننده گوشی همراه بود.
 
 
کد مطلب: 66157
نام شما
آدرس ايميل شما


عبدالله
feedback
Iran, Islamic Republic of
گوشی ایرانی؟! همین الآن به سایت glx رفتم، تلفن هوشمند برای فروش نداشت
پراید با اینکه مونتاژه ولی در هر شهر و دهاتی یافت میشه
این گوشی ملّی خیالی شما کو؟ کجاست؟
لطفًا پز نداشته را ندهید
و السلام
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام