۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۸

تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت

ایتنا - سرعت و کیفیت سرویس اینترنت پرسرعت ADSL و VDSL (پهن‌باند ثابت خانگی) به عواملی مانند فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی، کیفیت بستر ارتباطی و... وابسته است
تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت

تعرفه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ثابت ADSL ،VDSL ،FTTH بر اساس تعرفه تعیین‌شده در مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات محاسبه می‌شود که بنا به نرخ دانلود از ۵۱۲ کیلوبیت‌برثانیه با سقف تعرفه ۱۲.۵ هزار تومان تا ۵۰ مگابیت‌برثانیه با سقف تعرفه ۳۰۰ هزار تومان را شامل می‌شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، خدمت اینترنت پرسرعت ثابت، با فناوری‌های مختلفی مانند ADSL، VDSL، FTTH، TD-LTE ارائه می‌شود. در حال حاضر شرکت مخابرات ایران، شرکت‌های دارای پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) و دارندگان پروانه خدمات ارتباطی ثابت (Servco) و شرکت‌های انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم ثابت (FWA) بر اساس نوع پروانه خدمات اینترنت ثابت با فناوری‌های مختلف را ارایه می‌کنند و مشترکان برای خرید اشتراک سرویس اینترنت ثابت باید از طریق این شرکت‌ها اقدام کنند. لیست دارندگان پروانه ارایه خدمات اینترنت، در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بخش دارندگان پروانه، قابل مشاهده است.

تعرفه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ثابت ADSL ،VDSL ،FTTH بر اساس تعرفه تعیین‌شده در مصوبات شماره ۲۶۶ و ۲-۲۶۸ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات محاسبه می‌شود. براساس مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارایه‌کنندگان خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت از طریق فناوری‌های سیمی (سیم مسی و فیبر) باید جداول تعرفه‌ای خود را مبتنی بر سرعت و به صورت غیرحجمی (based Connection) تنظیم کنند. جدول تعرفه خدمات ADSL‌ و VDSL در زیر آمده است.

 
 

سرعت و کیفیت سرویس اینترنت پرسرعت ADSL و VDSL (پهن‌باند ثابت خانگی) به عواملی مانند فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی، کیفیت بستر ارتباطی و... وابسته است، به این معنی که هرچه فاصله مکان کاربر از مرکز مخابراتی کمتر باشد سرعت و کیفیت بالاتر بوده و هرچه فاصله مکان کاربر تا مرکز مخابراتی بیشتر باشد، سرعت و کیفیت کاهش پیدا می‌کند.

سامانه ثبت‌نام خدمات دسترسی پهن باند ثابت خانگی (Xdslplus.ir) با هدف تسهیل در دسترسی مشترکان تلفن ثابت، به فهرست دارندگان پروانه ارایه خدمات پهن‌باند ثابت راه‌اندازی شده است. مشترکانی که از خدمات پهن‌باند ثابت استفاده نمی‌کنند، در صورت تمایل به استفاده از این خدمت، قبل از ثبت درخواست در اپراتور مورد نظر خود، می‌توانند با مراجعه به سایت cra.ir وارد بخش حقوق کاربران شده و از سامانه دسترسی پهن‌باند ثابت خانگی استفاده کنند. در این سامانه مشترکان تلفن ثابت می‌توانند فهرست دارندگان پروانه‌ای که در محدوده محل زندگی آنها امکان ارایه خدمت درخواستی را دارند، مشاهده و در فرآیندی شفاف، درخواست خود را ارایه و پیگیری کنند.
کد مطلب: 66155
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام