۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۰
در پی احتمال خطر سرطان‌زائی:

فایزر تمام قرص‌های Chantix را از سراسر آمریکا برگشت زد

ایتنا - چنتیکس دارویی است که به سیگاری‌ها برای ترک دخانیات کمک می‌کند؛ سالهاست این دارو در بازار موجود بوده و برای استفاده کوتاه‌مدت ساخته شده است.
فایزر تمام قرص‌های Chantix را از سراسر آمریکا برگشت زد
فایزر دامنه برگشت زدن قرص‌های چنتیکس خود را به تمام انواع آن گسترش داد. دلیل این اقدام چیزیست که قبلاً هم گزارش شده بود: این قرصها به طور بالقوه دارای ناخالصی بیش از حد بالایی به نام N-nitroso-varenicline هستند که با احتمال بروز برخی سرطانها، در صورت مصرف بلندمدت این قرص، ارتباط داده شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این فراخوان گسترش‌داده شده تمام انواع قرص‌های انواع 0.5mg و  1mg چنتیکس فایزر را در بر می‌گیرد که در سطح مصرف‌کنندگان قابل دسترسی شده‌اند. چنتیکس دارویی است که به سیگاریها برای ترک دخانیات کمک می‌کند؛ سالهاست این دارو در بازار موجود بوده و برای استفاده کوتاه‌مدت ساخته شده است. مانند بسیاری از فراخوانهای دارویی که در سالهای اخیر دیده‌ایم، فراخوان اخیر به خاطر وجود ناخالصی است.
 
ان-نیتروسو-وارنیکلین یک ناخالصی نیتروسامین است که، اگر در کمیتهای بسیار بالا در یک دوره زمانی طولانی مصرف شود، می‌تواند خطر ایجاد سرطان در انسانها را به دنبال داشته باشد. ترکیبات نیتروسامین در غذا و آب یافته می‌شوند، که باعث می‌شود زدودن کامل ناخالصی از داروها دشوار شود.
 

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) یک محدودیت مصرف حداکثری را برای این ترکیبات مقرر کرده است؛ فایزر می‌گوید که این فراخوان به این خاطر است که N-nitroso-varenicline در این قرص‌های چنتیکس ممکن است در محدوده FDA یا بالاتر از آن باشد. فایزر در اعلان فراخوان خود اعلام کرده است که این ناخالصی یک «خطر فوری برای بیمارانی» که این قرص را مصرف می‌کنند محسوب نمی‌شود.
 
این شرکت در ادامه خاطرنشان کرده است که کشیدن سیگار خطر عمده سرطان را در پی دارد. در بیانیه این شرکت آمده است:
فایزر بر این باور است که پروفایل فایده/ریسک CHANTIX همچنان مثبت است. بیمارانی که در حال حاضر چنتکس مصرف می‌کنند باید با ارائه‌دهنده خدمات مراقبت از سلامتشان درباره گزینه‌های درمانی جایگزین مشورت کنند. تا این تاریخ، فایزر گزارشهایی از رویدادهای آسیب‌رسانی که مرتبط با این فراخوان ارزیابی شده‌اند را دریافت نکرده است.
 
کد مطلب: 66153
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام