۱
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۷

هکرها از اپلیکیشن تلگرام برای اشتراک‌گذاری داده‌ها استفاده کردند

ایتنا - این اپ با افتخار اعلام کرده است که بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد و در ماه گذشته از آستانه 1 میلیارد دانلود گذشته است.
هکرها از اپلیکیشن تلگرام برای اشتراک‌گذاری داده‌ها استفاده کردند
اپ‌های پیامرسان متعددی وجود دارند که ابتدائاً برای رمزنگاری ارتباطات بین کاربران به منظور حفظ حریم خصوصیشان راه‌اندازی شده‌اند. با این حال، این اپلیکیشن‌ها برای اهداف نامشروع نیز مورد استفاده تبه‌کاران، تروریست‌ها و استفاده‌کنندگان مختلف دیگر قرار گرفته‌اند. گزارش شده است که اپ پیامرسان تلگرام به کانونی برای تبه‌کاران سایبری تبدیل شده که به دنبال خرید، فروش و اشتراک‌گذاری داده‌هایی که به سرقت برده‌اند و ابزارهایی که استفاده می‌کنند هستند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، یک گزارش جدید مدعیست که تلگرام اساسا گزینه‌ای جایگزین برای وب تاریک است. گروهی به نام Cyberint با همکاری فایننشال تایمز جزئیاتی درباره استفاده تبه‌کارانه از این اپلیکیشن پیامرسان فاش ساخته است. این تحقیقات به کشف یک شبکه مداماً رو به رشد از هکرها منتهی شده که داده‌های به دست آمده از درز اطلاعات و منابع دیگر را به اشتراک می‌گذارند.
  

گفته شده که این داده‌ها در کانال‌هایی در حال اشتراک‌گذاری هستند که گاهی ده‌ها هزار عضو دارند. این ابزار تا حدودی به دلیل مورد اقبال هکرها و دیگر متخلفان سایبری قرار گرفته است که کنترل خیلی کمی بر آن وجود دارد و به راحتی قابل استفاده است. به گفته تحلیلگران Cyberint، استفاده از تلگرام توسط هکرها به میزان 100 درصد افزایش یافته است.
  
رمزنگاری قوی یک دلیل عمده استفاده تبه‌کاران سایبری از این اپ است، چرا که باعث محفوظ ماندنشان از دست نهادهای اعمال قانون می‌شود. گفته می‌شود که این تبه‌کاران از اوائل سال جاری میلادی پس از آن به تلگرام کوچ کردند که وانساپ خط مشی امنیتی خود را تغییر داد. برای کسانی که با تلگرام آشنایی ندارند شایان ذکر است که این اپ برای کاربران امکان اشتراک‌گذاری پیام برای افراد متعدد با استفاده از کانال‌هایش را فراهم می‌آورد.
 
آنها همچنین قادرند تا گروه‌هایی را ایجاد کنند که عمومی و خصوصی هستند، و امکان دسترسی آسان را فراهم می‌آورد. با اینکه به نظر می‌رسد که بخش عمده ترافیک تلگرام برای کاربران خلافکار است، ولی این اپ با افتخار اعلام کرده است که بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد و در ماه گذشته از آستانه 1 میلیارد دانلود گذشته است. افزایش استفاده از این پیامرسان توسط هکرها و دیگر گروه‌های تبه‌کار ممکن است فشار فزاینده‌ای را بر تلگرام برای بهبود سیستم نظارتیش برای مقابله با این کاربران وارد کند. تلگرام در دوبی مستقر است و قصد دارد در آینده یک عرضه اولیه سهام داشته باشد.
 
کد مطلب: 66150
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام