۰
plusresetminus
جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۱

گوگل لنز در دستکتاپ‌ها ممکن است به عنوان بخشی از گوگل سرچ عرضه شود

ایتنا - جستجوی گوگل لنز را می‌توان با کلیک راست روی یک تصویر یا بخشی از صفحه نتایج Search آغاز کرد. کاربران یک کادر مستطیلی در اختیار خواهند داشت که می‌توانند سایز آن را برای انتخاب بخشی از صفحه تغییر دهند.
احتمال تبدیل گوگل لنز به بخشی از گوگل سرچ
قابلیت لنز، که چهار سال پیش معرفی شد، یکی از قابلیت‌های ساکت گوگل است که به بسیاری از قابلیتهایی که کاربران موبایلی این روزها ممکن است مدام از آنها استفاده نمایند خدمات می‌دهد. Lens قابلیت تشخیص تصویر را برای Google Photos و Google Assistant فراهم می‌آورد، و علاوه بر آن اپ جداگانه‌ای هم در موبایل دارد. با این حال، این اپ در خارج از اسمارت‌فون‌ها تاکنون کاربرد چندانی نداشته است ولی این وضعیت ممکن است به زودی تغییر کند چرا که گوگل در حال کار برای گنجاندن قابلیت Lens درست در داخل نتایج Search است، حداقل در کروم برای دسکتاپ.  
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، Google Lens همچنین وقتی که می‌خواهید درباره نتیجه جستجوی یک تصویر، و نه صرفا یک جستجوی متنی، اطلاعات بیشتری کسب کنید مفید واقع می‌شود. با اینکه گوگل یک جستجوی تصویر معکوس اختصاصی خودش را دارد، ولی این فرایند قدری خسته‌کننده است. ماه گذشته مشخص شد که گوگل در حال کار است تا بالاخره گوگل لنز را دقیقا برای هدف مذکور به دسکتاپ‌ها بیاورد، و اطلاعات جدید نشان می‌دهد که این قابلیت قرار است چگونه عمل کند.
 

یک کاربر ردیت با نام Leopeva64 فاش نموده است که جستجوی گوگل لنز را می‌توان با کلیک راست روی یک تصویر یا بخشی از صفحه نتایج Search آغاز کرد. کاربران یک کادر مستطیلی در اختیار خواهند داشت که می‌توانند سایز آن را برای انتخاب بخشی از صفحه تغییر دهند. وقتی کاربر ماوس را رها کند، نتایج جستجوی لنز در یک میله کناری (سایدبار) کروم در سمت راست ظاهر خواهد شد، مشابه با محلی که کروم لیست خواندن (Reading List) خود را نشان دهد.
 
این قطعا یک گزینه مفید برای قابلیت Search خواهد بود، به ویژه از این جهت که مجبور نخواهید بود کارهای اضافی اسکرین‌شات گرفتن یا دانلود کردن تصویر برای آپلود ان در جستجوی تصویر معکوس گوگل را انجام دهید.
البته هنوز تاریخ دقیق عرضه این قابلیت، و اینکه آیا منحصر به کروم یا یک قابلیت عمومی Google Search خواهد بود، مشخص نیست.
کد مطلب: 66146
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام