کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حساب‌های کاربری مایکروسافت در حال حذف «نیاز به رمز عبور» هستند

روند حذف نیاز پسورد چگونه است؟

سايت خبری ايتنا , 6 مهر 1400 ساعت 23:56

ایتنا - «برای ورود به اپ‌ها و سرویس‌های مورد نظرتان، همچون مایکروسافت اوت‌لوک، مایکروسافت وان‌درایو، Microsoft Family Safety و دیگر موارد از اپ احراز هویت‌کننده مایکروسافت، Windows Hello، یک کلید امنیتی، یا یک کد راستی‌آزمایی که به تلفن یا ایمیل شما ارسال می‌شود استفاده کنید».


انسان‌ها در انتخاب پسوردهای خوب، بد عمل می‌کنند. بسیاری از کاربران پسوردهایی را انتخاب می‌کنند که به راحتی قابل به خاطر سپردن و در نتیجه به خاطر قابل حدس زده شدن است که باعث می‌شود به طعمه مناسبی برای هکرها تبدیل شوند. مایکروسافت راهکاری نوین برای این مساله یافته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این شرکت اعلام کرد که برای کاربرانش امکان عدم وارد کردن گذرواژه در اکانت مایکروسافتشان را فراهم آورده است.
 
این حرکت بزرگی است که مایکروسافت دو سال است درباره آن اطلاعرسانی کرده بود، و در ماه مارس گذشته امکان لاگین بدون پسورد را برای کاربران تجاریش فراهم آورد.
 


اکنون همه کاربران مایکروسافت می‌توانند از شر پسورد وارد کردن خلاص شوند، چرا که این شرکت چندین گزینه جایگزین به آنها پیشنهاد داده است. واسو جاکال، نایب رییس مایکروسافت در امور امنیت، سازگاری و هویت در وبسایت این شرکت اینگونه توضیح داده است که: «از این به بعد شما می‌توانید به طور کامل پسورد را از اکانت مایکروسافتتان حذف کنید. برای ورود به اپ‌ها و سرویس‌های مورد نظرتان، همچون مایکروسافت اوتلوک، مایکروسافت وان‌درایو، Microsoft Family Safety و دیگر موارد از اپ احرازهویت‌کننده مایکروسافت، Windows Hello، یک کلید امنیتی، یا یک کد راستی‌آزمایی که به تلفن یا ایمیل شما ارسال می‌شود استفاده کنید».
 
مایکروسافت می‌گوید که، برای حذف پسورد از اکانت مایکروسافتتان، ابتدا باید اپ Microsoft Authenticator را دانلود و نصب کنید و آن را به اکانت مایکروسافتتان وصل کنید. سپس از آنجا در در اکانت مایکروسافتتان لاگین کنید، به تنظیمات بروید، گزینه Advanced Security Options را انتخاب کرده و سپس Passwordless Account را انتخاب نمایید. پس از آن تنها کاری که باید انجام دهید فعال کردن قابلیت اکانت بدون پسورد و تایید اعلانی است که اپ مایکروسافت برایتان ارسال می‌کند.
 
قرار است این قابلیت به تدریج برای همه کاربران قابل دسترسی شود. جالب خواهد بود که ببینیم آیا شرکتهای دیگر هم از مایکروسافت در حذف پسورد پیروی خواهند کرد یا نه.
 


کد مطلب: 66134

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66134/حساب-های-کاربری-مایکروسافت-حال-حذف-نیاز-رمز-عبور-هستند

ايتنا
  https://www.itna.ir