کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حالت سینماتیک آیفون 13 ابزارها ویدئویی حرفه‌ای را در جیب شما قرار می‌دهد

سايت خبری ايتنا , 28 شهريور 1400 ساعت 5:34

ایتنا - آنچه مشخصا درباره این قابلیت جالب توجه است این که برای شما این امکان را نیز فراهم می‌آورد که پس از ضبط فیلم نیز تغییرات عمق فوکوس را اعمال کنید.


یکی از ویژگیهای جدید آیفونها که اپل در رونمائی اخیرش از آن خبر داد حالت سینماتیک نام دارد؛ این قابلیت برای همه کاربران آیفون 13 امکان تهیه ویدئوهایی که دارای یک افکت حرفه‌ای رک فوکوس (Rack Focus) هستند را فراهم می‌آورد. اپل حتی، در طی نمایش توصیفی از این قابلیت، یک فیلم کوتاه و بسیار متقاعدکننده که کاملا با آیفون 13 تهیه شده ارائه کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در این فیلم کوتاه – که نام آن Whodunnit [کار کی بود] گذاشته شده است – مشخصا بیشتر توجه بر حالت سینماتیک و گذارهای آن است، چرا که متناوبا تغییر فوکوس بین یک سوژه در پیش‌زمینه و یک سوژه در پس‌زمینه (یا بلعکس) را نشان می‌دهد. اپل این فیلم کوتاه که تهیه کرده را در کانال یوتیوبش آپلود کرده است، و در این لینک قابل مشاهده است.
 
اپل می‌گوید که این حالت سینماتیک در Dolby Vision HDR ضبط شده است. با اینکه حالت سینماتیک به طور اتوماتیک تغییرات فوکوس را در زمانی که فیلمبرداری می‌کنید اعمال خواهد کرد، آنچه به طور ویژه درباره این قابلیت جالب توجه است این که برای شما این امکان را نیز فراهم می‌آورد که پس از ضبط فیلم نیز تغییرات عمق فوکوس را اعمال کنید.
 


به این ترتیب، اگر در موردی سوژه شما به فاصله دور از دوربین نگاه کند ولی فوکوس اتوماتیک انجام نشود، باز هم قادر خواهید بود تا پس از اتمام ضبط ویدئو تغییرات را اعمال کنید. اپل می‌گوید که سطح بوکه در اپ Photos و iMovie برای iOS قابل تنظیم خواهد بود، و همچنین اعلام کرد که این قابلیت در آینده برای iMovie بر روی سیستم عامل مک و Final Cut Pro نیز عرضه خواهد شد.
 
رویهمرفته، این یک قابلیت کارآمد لحاظ می‌شود، البته از اعلامیه اپل پیداست که ویدئوهای تهیه شده در حالت سینماتیک به کیفیت 1080p در 30 فریم در ثانیه محدود خواهد بود.
 


کد مطلب: 66116

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66116/حالت-سینماتیک-آیفون-13-ابزارها-ویدئویی-حرفه-ای-جیب-قرار-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir