۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۶

قابلیت تبدیل صوت به متن به واتس‌اپ افزوده می‌شود

ایتنا - واتس‌اپ مشغول توسعه ویژگی تبدیل پیام صوتی به نوشتاری برای کاربران iOS است.
قابلیت تبدیل صوت به متن به واتس‌اپ افزوده می‌شود


ویژگی جدید واتس‌اپ در سیستم عامل iOS مناسب افرادی است که به پیام‌های صوتی بلند در اپ گوش نمی‌دهند.

به گزارش ایتنا از مهر، واتس‌اپ مشغول توسعه یک قابلیت جدید تبدیل پیام صوتی به متن است که به طور کامل در دستگاه کاربر انجام می‌شود. به عبارت دیگر برای استفاده از این قابلیت پیام‌های صوتی به سرورهای واتس‌اپ یا فیس بوک ارسال نمی شوند. در عوض ویژگی مذکور به سیستم «شناسایی صوت» اپل اتکا می‌کند.

این وب سایت اشاره می‌کند پیام‌های صوتی کاربر به اپل کمک می‌کند فناوری شناسایی صوت خود را قدرتمندتر کند. البته استفاده از آن کاملاً اختیاری است.

هنگامیکه کاربر برای نخستین بار از قابلیت رونویسی پیام صوتی استفاده می‌کند، نوتیفکیشن زیر برای او ارسال می‌شود: داده‌های صوتی این اپ برای پردازش درخواست‌ها به اپل ارسال می‌شود. این امر به اپل کمک می‌کند تا فناوری تشخیص صوت خود را قدرتمندتر کند.

پس از آنکه کاربر به درخواست اپ برای دسترسی به فناوری شناسایی صوت پاسخ مثبت دارد، می‌تواند سرویس رونویسی را در بخش جدید Transcription آزمایش کند.

هنگامیکه برای نخستین بار پیام صوتی به نوشتار تبدیل می‌شود، متن آن در مخزن داده واتس‌اپ ذخیره می‌شود، بنابراین کاربر بعداً می‌تواند آن را دوباره ببیند.

این ویژگی همچنان در حال توسعه است، بنابراین افرادی که نسخه بتای عمومی واتس‌اپ را استفاده می‌کنند، هنوز قادر به مشاهده آن نیستند.
کد مطلب: 66093
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام