کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلویزیون‌های هوشمند از شما جاسوسی می‌کنند!

20 شهريور 1400 ساعت 9:07

ایتنا - امروزه تلویزیون های هوشمند شامل برنامه های داخلی هستند که می تواند شما را از خرید دستگاه های پخش کننده دیجیتال بی نیاز کند اما مانند هر فناوری هوشمند بهایی برای بدست آوردن راحتی وجود دارد، بسیاری از تلویزیون های هوشمند اطلاعات کاربران را جمع آوری می‌کنند.



باور نمی کنید که چگونه تلویزیون هوشمند شما داده های مشاهده شده توسط شما را به سرقت می برد. در برخی موارد ، همچنین اطلاعات مربوط به خانه شما را جمع آوری می کند. در این راهنما ، شما را با نحوه انصراف از جمع آوری این مجموعه داده ها آشنا می کنیم تا بتوانید با خیال راحت به تماشای برنامه های مورد علاقه خود بازگردید.

ویژگی‌های ردیابی تلویزیون هوشمند خود را خاموش کنید
می‌توانید فعالیت‌های هوشیاری تلویزیون هوشمند خود را به حداقل برسانید. کافیست ویژگی‌های ردیابی آن به ویژه تشخیص خودکار محتوا را خاموش کنید. این داده‌ها جمع آوری شده و می‌تواند برای اهداف بازاریابی و تبلیغات هدفمند مورد استفاده قرار گیرد. خوشبختانه راه‌هایی برای خاموش کردن آن وجود دارد که روش آن بستگی به مارک تلویزیون شما دارد.

Samsung
برخی از تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ دارای کنترل صدا هستند. اگر نگران حریم خصوصی خود هستید، می‌توانید کنترل صدا، AC و ردیابی آگهی را به طور کامل خاموش کنید. در سری‌های جدیدتر سامسونگ، به تنظیمات> پشتیبانی بروید> به قسمت شرایط و ضوابط (Terms & Policies) بروید در اینجا می‌توانید Viewing Information Services یا خدمات مشاهده اطلاعات (فناوری ACR سامسونگ)، Internet-based Advertising یا تبلیغات مبتنی بر اینترنت (برای ردیابی تبلیغات شخصی می‌باشد) و خدمات تشخیص صدا را خاموش کنید.

در تلویزیون‌های هوشمند قدیمی سامسونگ، به منوی Smart Hub تلویزیون> تنظیمات> پشتیبانی> شرایط و ضوابط (Terms & Policies) را جستجو کنید> سپس SyncPlus and Marketing را غیرفعال کنید در این قسمت نیز می‌توانید خدمات تشخیص صدا را غیرفعال کنید. به خاطر داشته باشید که خاموش کردن خدمات تشخیص صدا تلویزیون سامسونگ، دستورات صوتی آن را غیرفعال می‌کند.

LG
فناوری ACR ال جی در تلویزیون‌های هوشمند جدیدتر خود از WebOS استفاده می‌کنند که به LivePlus معروف است برای خاموش کردن این مورد به تنظیمات> همه تنظیمات> در قسمت پایین روی گزینه عمومی بروید> به سراغ تنظیماتی به نام LivePlus بروید> آن را به حالت خاموش تغییر دهید.

برای محدود کردن روش دیگر جمع آوری داده‌ها در تلویزیون هوشمند LG به تنظیمات> همه تنظیمات> بروید و در قسمت عمومی> درباره این تلویزیون> User Agreements یا توافق نامه کاربر > گزینه Personalized Advertising یا تبلیغات شخصی را به حالت خاموش تغییر دهید.

تلفن‌های هوشمند
موثرترین و به روزترین روش، محدود کردن ad tracking یا ردیابی آگهی در دستگاه تلفن همراه است که برای اعمال آن به شرح ذیل اقدام کنید :

برای آیفون
iPhone ، iPad یا iPod Touch - به تنظیمات> قسمت Privacy رفته> به Apple Advertising بروید> “Personalized Ads” را خاموش کنید.
 



برای اندروید
(توجه: بسته به سازنده و مدل دستگاه شما ممکن است دستورالعمل‌ها متفاوت باشد)
 به تنظیمات> گوگل> Ads بروید> گزینه "Opt off of Ads Personalization" را به On تغییر دهید همچنین می‌توانید شناسه تبلیغاتی ابزار خود یا همان advertising ID را Reset کنید.
 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا


کد مطلب: 66061

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66061/تلویزیون-های-هوشمند-جاسوسی-می-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir