۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۱

تغییر در نمایش پاپ‌آپ‌ها و کوکی‌ها در انگلیس

ایتنا - ​​​​​​​کمیسیونر اطلاعات انگلیس طرحی پیشنهاد کرده تا تعداد پیام های پاپ آپ مربوط به کوکی هایی که در وب سایت ها و اپ ها برای کاربران نشان داده می شود، کاهش یابد.
تغییر در نمایش پاپ‌آپ‌ها و کوکی‌ها در انگلیس


کمیسیونر اطلاعات انگلیس معتقد است کاربران اینترنت باید بتوانند با یک کلیک تمام کوکی ها را قبول کنند تا از نمایش بی پایان پیام‌های پاپ آپ اجتناب شود.

به گزارش ایتنا از مهر، طی یک جلسه مجازی سران G۷، الیزابت دنهام کمیسیونر اطلاعات انگلیس پیشنهادی برای تغییر قوانین حریم خصوصی این کشور به اعضا ارائه کرده که موارد مختلفی را شامل می‌شود از جمله آنکه یک وب سایت برای ذخیره کوکی ها چند بار پیام درخواست نشان دهد. این کوکی ها اطلاعات کاربران را جمع آوری و فراوری می‌کنند. بنابراین باید پیام پاپ آپی نشان داده می‌شود تا در این باره از کاربران اجازه بگیرد.

دنهام معتقد است این ایده به افراد اجازه می‌دهد ترجیحات حریم خصوصی خود در مرورگرهای وب، نرم افزارها دستگاه‌ها را برای بلند مدت تنظیم کنند. به این ترتیب نیازی نیست هربار که کاربر وارد وب سایتی می‌شود روی یک پیام پاپ آپ کلیک کند.

قوانین مربوط به کوکی ها بخشی کلیدی از مقررات عمومی حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا (GDPR) است که در ۲۰۱۸ میلادی وارد مرحله اجرایی شد.

این قوانین بر شیوه جمع آوری اطلاعات خصوصی افراد نظارت می‌کند. در این میان دولت انگلیس مشغول بررسی قانون حفاظت از اطلاعات پس از خروج از اتحادیه اروپاست تا بتواند قوانین ارائه کند که به همکاری نزدیک تری با آمریکا در خصوص اشتراک گذاری اطلاعات دست یابد.

در حال حاضر طبق قوانینGDPR سایت‌ها باید به کاربران اجازه دهند درباره فعالیت کوکی هایی تصمیم بگیرند که اطلاعات کاربران را فراوری می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند.

با این وجود کمیسیونر اطلاعات انگلیس معتقد است کاربران از فرایندهای تکراری خسته هستند و نیاز است مکانیسم ساده‌تری ایجاد شود.

او در این باره می‌گوید: خستگی سبب می‌شود مردم بیشتر از آنچه تمایل دارند اطلاعات شخصی شان را فاش کنند. از سوی دیگر تغییر این روند برای کسب وکارها و دیگر سازمان‌هایی که وب سایتی اداره می‌کنند، مفید تر است زیر از هزینه‌ها می کاهد.

اجلاس‌های گروه G۷ در کنار جلسات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) و مجمع جهانی اقتصاد (WEF) برگزار می‌شود.

سازمان‌های ناظر هرکدام از کشورها فناوری یا مورد خاصی را بررسی می‌کنند که نیازمند همکاری بیشتر است.

پیشنهاد انگلیس نیز آن است که به جای تاکید حریم خصوصی از طریق وب سایت‌ها یا سرویس‌های جداگانه، روی تنظیمات گسترده دستگاه‌ها تمرکز شود. کمیسیونر اطلاعات انگلیس معتقد است این امر از لحاظ فناوری ممکن است و در راستای قوانین حفاظت از اطلاعات است.
کد مطلب: 66048
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام