۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۰
​​​​​​​دبیر شورای عالی فضای مجازی:

مسئولیت پیگیری اخبار جعلی فضای مجازی بر عهده وزارت ارشاد است

ایتنا - فیروزآبادی: باید در روش‌های ممیزی با توجه به گسترش عرضه محصولات در فضای مجازی بازنگری شود.
مسئولیت پیگیری اخبار جعلی فضای مجازی بر عهده وزارت ارشاد است
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول ساماندهی تولید و توزیع محتوا است و مسئولیت پیگیری اخبار جعلی در فضای مجازی به این وزارتخانه محول شده است.

به گزارش ایتنا ، سید ابوالحسن فیروزآبادی به همراه دیگر مدیران مرکز ملی فضای مجازی با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و درباره تحولات فضای مجازی و تأثیر آن بر حوزه فرهنگ تاکید کرد.
وی در این دیدار با اشاره به ضرورت پیگیری طرح تحول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید متناسب با تحولات فضای مجازی در دنیا و بر اساس مأموریت‌های خود نسبت به اجرای طرح تحول در این وزارتخانه اقدام کند و نیاز است تا سایر دستگاه‌ها برای پیشبرد برنامه تحول آن به خصوص سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه حمایت و همراهی لازم را انجام دهند.

فیروزآبادی با اشاره به تولید و توزیع محتوا در فضای مجازی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور مسئولیت بررسی و پیگیری اخبار جعلی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین این وزارتخانه می‌تواند برای ساماندهی تولید و توزیع محتوا از سوی کاربران غیرحرفه‌ای (UGC) و افزایش کاربر محور شدن این فضا نقش مؤثری ایفا کند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر ضرورت تقسیم کار حاکمیتی و شفاف سازی مأموریت‌های حوزه‌های فرهنگی و محتوایی با توجه به تعارض و تداخل مأموریت دستگاه‌های مشمول در این حوزه تصریح کرد: باید در روش‌های ممیزی با توجه به گسترش عرضه محصولات در فضای مجازی بازنگری شود.

اهتمام به رفع چالش‌های فرهنگی ناشی از توسعه فضای مجازی
در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: این وزارتخانه اهتمام جدی برای رفع چالش‌های فرهنگی ناشی از توسعه فضای مجازی در کشور و تقسیم کار دستگاهی متناسب با تحولات فضای مجازی دارد.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد برای تحول ساختاری نیازمند پشتیبانی شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی است، افزود: این وزارتخانه آمادگی دارد تا با شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی در حوزه‌های مأموریتی و در جهت منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی برای حمایت و دفاع از حقوق کاربران و تولیدکنندگان محتوا همکاری و هماهنگی بیشتر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی فضای مجازی می‌تواند نقش بسیار مهمی در تقسیم کار تخصصی و حرفه‌ای بین دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در حوزه فرهنگ و محتوا در فضای مجازی ایفا کند، تصریح کرد: با توجه به طراحی و ارائه طرح جامع نظام رسانه‌ای کشور به مجلس شورای اسلامی، آمادگی همکاری در این موضوع با مرکز ملی فضای مجازی در این وزارتخانه وجود دارد.
کد مطلب: 66034
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام