کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سامسونگ ISOCELL HP1 یک حسگر 200 مگاپیکسلی را به تلفن‌های هوشمند می‌آورد

سايت خبری ايتنا , 21 شهريور 1400 ساعت 8:24

ایتنا - سنسورهای 108MP یا حتی 64MP همیشه از همه پیکسل‌ها برای ثبت تصاویر 108MP یا 64MP استفاده نمی‌کنند. در بسیاری از موارد، آنها از فیلتر Quad-Bayer برای ترکیب پیکسل‌های مجاور به منظور تولید یک تصویر با یک تفکیک‌پذیری پیکسلی کوچکتر ولی با کیفیت بالاتر و جذب نور بیشتر استفاده می‌کنند.


با اینکه افزایش تعداد پیکسل‌ها همیشه به معنای افزایش کیفیت تصاویر نیست، ولی به هر حال در بازاریابی محصولات می‌تواند تاثیرگذار باشد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، سال‌هاست که سامسونگ در تلاش بوده تا تعداد پیکسل‌هایی که یک سنسور تصویر موبایل می‌تواند دارا باشد را بالا ببرد، و اکنون با اعلام تولید 200MP ISOCELL HP1 استاندارد جدیدی را پایه‌ریزی کرده است. سامسونگ همچنین ایزوسل GN5 را با وعده ارتقاء فوکوس اتوماتیک با یک سنسور 50MP نرمال‌تر معرفی کرد.
 
سنسورهای 108MP یا حتی 64MP همیشه از همه پیکسل‌ها برای ثبت تصاویر 108MP یا 64MP استفاده نمی‌کنند. در بسیاری از موارد، آنها از فیلتر Quad-Bayer برای ترکیب پیکسلهای مجاور به منظور تولید یک تصویر با یک تفکیک‌پذیری پیکسلی کوچکتر ولی با کیفیت بالاتر و جذب نور بیشتر استفاده می‌کنند. ایزوسل HP1 به همین صورت عمل می‌کند ولی با انعطاف‌پذیری بیشتر به خاطر پیکسل‌های 0.64μm دویست مگاپیکسلیش.  
 


در شرایط کم نور، ایزوسل HP1 شانزده پیکسل مجاور را ادغام می‌کند تا یک سنسور 12.5MP با پیکسلهای 2.56μm بزرگتر شکل بگیرد. تحت نور روشن، این سنسور می‌تواند به طور کامل تمام پیکسلها را برای یک دستیابی به یک تصویر 200MP بکارگیری کند. این سنسور همچنین می‌تواند چهار پیکسل را ادغام کند تا به یک سنسور 50MP با پیکسل‌های 1.28μm تبدیل شود که بتواند ویدئوهای 8K را با نرخ 30 fps ضبط نماید.
 
 
در مقابل، ایزوسل GN5 تقریبا شبیه یک سنسور 50MP معمول‌تر به نظر می‌رسد به جز اینکه سایز پیکسل 1.0μm و تکنولوژیهای فوکوس اتوماتیک جدیدی دارد. به کمک تکنولوژی جدید FDTI، فوتودیودها می‌توانند نور بیشتری را جذب نموده و در عین حال کراس‌تاک درون خود پیکسل کاهش می‌یابد.
  

شایعات قبلی گویای آن بوده که گلکسی S22 از این سنسور که نخستین دوربین 200 مگاپیکسلی را فراهم خواهد آورد بهره‌مند شود، و در عوض احتمالاً در اواخر سال جاری میلادی در یک گوش شیائومی بکارگیری خواهد شد. از سوی دیگر، اخبار درز کرده گویای آن است که گلکسی اس22 دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی خواهد داشت که احتمالاً سنسور آن ایزوسل GN5 باشد.
 


کد مطلب: 66033

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66033/سامسونگ-isocell-hp1-یک-حسگر-200-مگاپیکسلی-تلفن-های-هوشمند-می-آورد

ايتنا
  https://www.itna.ir