۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۸

اپل اجازه خواهد داد که اپ‌ها درخواست‌های ثبت‌نام را به وب‌سایت‌های بیرونی ارسال کنند

ایتنا - از ابتدای سال 2022، اپل به برخی اپ‌های مشخص اجازه خواهد داد تا یک لینک درون‌اپی به یک وب‌سایت بیرونی داشته باشند که در آن می‌توانند اکانت‌هایشان را ایجاد نموده و مدیریت کنند.
اپل اجازه خواهد داد که اپ‌ها درخواست‌های ثبت‌نام را به وب‌سایت‌های بیرونی ارسال کنند
دو شرکت اپل و گوگل به خاطر سیاست‌های عملکردی اپ استورهایشان معمولا به شدت زیر ذره‌بین و حتی در معرض شکایت‌های قضائی بوده‌اند.
به عنوان نمونه همین اواخر، یک قانون جدید در کره جنوبی این دو غول تکنولوژی را مجبور کرد که فروشگاه‌هایشان را به روی دیگر سیستم‌های پرداخت بگشایند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اسلش‌گیر، شرکت اپل، که احتمال دارد با چنین مشکل قضائی در ژاپن مواجه شود، اکنون اعلام کرده است که خط مشی اپ استورش را به‌روزرسانی خواهد کرد و به دنبال آن، برای توسعه‌دهندگان امکان فراهم‌سازی لینک‌های درون‌اپی برای عضو شدن (sign up) و مدیریت اکانت‌هایشان در بیرون از اپ را فراهم می‌آورد، ولی فقط برای یک کلاس مشخص از اپ‌ها.
 
به طور معمول، اپل توسعه‌دهندگان و کاربران را ناچار می‌کند که هر کاری که دارند در داخل خود اپ انجام دهند، از عضو شدن تا مدیریت اکانت‌ها تا خرید محتوا. با اینکه بسیاری از سرویس‌ها سیستم‌های مدیریت حساب خاص خودشان را بر روی وب‌سایت‌هایشان دارند، ولی اگر می‌خواهند که اپ‌شان در اپ استور پذیرفته شود اجازه ندارند که حتی لینکی برای چنان کاری نمایش دهند.
این کار، البته، به نفع اپل است چرا که عملا باعث می‌شود تا اپل همیشه پولی از این راه به دست بیاورد، به ویژه برای اشتراک‌هایی مانند نتفلیکس که یک مبلغ پیش‌پرداختی را مطالبه می‌کنند.
 


به منظور راضی کردن کمیسیون تجارت منصفان ژاپن، اکنون اپل تغییری در خط مشی خود اعلام کرده که در سطح جهانی برای تمام توسعه‌دهندگان اپ اعمال خواهد شد.
مطابق این تصمیم، از ابتدای سال 2022، اپل به برخی اپ‌های مشخص اجازه خواهد داد تا یک لینک درون‌اپی به یک وب‌سایت بیرونی داشته باشند که در آن می‌توانند اکانت‌هایشان را ایجاد نموده و مدیریت کنند.
 
البته این تغییر مفید فقط برای اپ‌های خواننده(reader) اعمال خواهد شد، یعنی اپ‌هایی که به کاربران اجازه دسترسی به روزنامه‌ها، کتاب‌ها، موسیقی یا ویدئویی که قبلاً خریداری شده را می‌دهند. این لیست شامل بازی و گیم، که احتمالاً در حال حاضر یکی از سودده‌ترین کلاس‌های اپ‌ها در دنیای موبایل است، نمی‌شود.
در واقع چون اپ‌های خواننده امکان خرید درون‌اپی را ارائه نمی‌کنند، اپل تمایل بیشتری دارد که به آنها اجازه رهایی از قیودش را بدهد.
یک محدودیت دیگر این آزادسازی خط مشی این است که توسعه‌دهندگان تنها می‌توانند یک لینک درون‌اپی را قرار دهند تا، با ارائه ری‌دایرکت‌های مشخص و شفاف، از اسپمینگ کاربران اجتناب شود.
  
کد مطلب: 66026
برچسب ها: اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام