کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: اگر کامپیوتر شما آهسته شروع به کار می‌کند چه کاری باید انجام دهید

16 شهريور 1400 ساعت 3:00

ایتنا - برنامه‌هایی که به عنوان برنامه های startup بارگذاری می شوند، در حافظه فعال می‌مانند. در نتیجه آنها یکی از علل اصلی بوت آهسته ویندوز هستند.



راه‌اندازی آهسته و یا طولانی ویندوز (بوت شدن) می تواند توسط بسیاری از مسائل مختلف ایجاد شود. این متن شامل پیشنهادات و راهنمایی های مختلفی برای کمک به بهبود سرعت کلی کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ برای شروع و راه اندازی مجدد کامپیوتر شما است.

غیر فعال کردن برنامه های startup
برنامه هایی که به عنوان برنامه های startup بارگذاری می شوند، در حافظه فعال می‌مانند. در نتیجه آنها یکی از علل اصلی بوت آهسته ویندوز هستند. غیرفعال کردن برنامه هایی که هر بار با روشن شدن سیستم به صورت خودکار بالا می آیند، قدرت کامپیوتر را بالا برده و زمان بوت را نیز کاهش می دهد.

scandisk و defrag
با استفاده از Microsoft Scandisk و Defrag یا Defrag یا ابزارهای مشابه Disk Utilities می توانید هارد دیسک و داده های ذخیره شده خود را که بصورت آزاد در حال اجرا هستند، سازماندهی کنید و این کارآمد ترین روش ممکن است. ما پیشنهاد می کنیم هر دو این سرویس ها را حداقل یک بار در هر چند ماه انجام دهید.

فضای کم هارد دیسک 
برای اینکه کامپیوتر شما به طور مطلوب اجرا شود، نیاز به حداقل 250 مگابایت از فضای دردسترس هارد دیسک دارید. اگر کمتر از این مقدار باشد، در عملکرد کلی سیستم و زمان بوت تاثیرگذار خواهد بود.

به روز رسانی درایورها و ویندوز
درایورهای خراب، نادرست یا منقضی می توانند مشکلات مختلفی را ایجاد کنند. اطمینان حاصل کنید که رایانه شما دارای آخرین درایورها و بروزرسانی های مایکروسافت است.

پاک کننده رجیستری
اگر چه ما استفاده از پاک کننده های رجیستری را توصیه نمی کنیم، اما در برخی از شرایط نادر آنها به بهبود عملکرد کلی ویندوز از جمله راه اندازی آن کمک می کنند. شما می توانید با توجه به توصیه فوق برای حداقل بهبود سرعت راه اندازی رجیستری سیستم خود را تمیز کنید.
 



فرمت و نصب مجدد
اگر چه این روند کمی وقت گیر است، اما زمانی شما ناچار هستید برای بهبود عملکرد سیستم خود همه چیز را پاک و ویندوز را دوباره نصب کنید. این فرآیند باعث می شود تا کامپیوتر شما مثل زمانی که جدید بود کار کند.

ارتقاء سخت افزار
ما این گزینه را آخرین راه حل می دانیم، چراکه برای کاربر هزینه بر خواهد بود. اما می شود گفت؛ این کار موثرترین راه برای افزایش عملکرد و کاهش زمان بوت سیستم خواد بود.

اضافه کردن حافظه دسترسی تصادفی (RAM)
نصب حافظه اضافی (RAM) در رایانه به افزایش سرعت کلی کامپیوتر کمک می کند و در بعضی موارد می تواند زمان بوت را نیز کاهش دهد. اگر کامپیوتر شما با رم دو گیگابایت اجرا می شود، زمان ارتقاء فرا رسیده است.

اضافه کردن یک درایو حالت جامد (SSD)
SSD موثرترین راه برای افزایش عملکرد در سراسر سیستم برای هر کامپیوتر است. در هر دو سیستم کامپیوتری دسکتاپ و لپ تاپ، انتقال ویندوز از یک HDD به SDD به طور چشمگیری زمان بوت را کاهش می دهد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا


کد مطلب: 66019

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66019/آموزش-اگر-کامپیوتر-آهسته-شروع-کار-می-کند-کاری-باید-انجام-دهید

ايتنا
  https://www.itna.ir