۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

نامه کارکنان اپل به تیم کوک

ایتنا - کارمندان اپل نامه‌ای سرگشاده به مدیران ارشد شرکت و تیم کوک نوشته اند. آنها خواهان تغییر سیاست برای حفظ حریم خصوصی کارمندان و تغییر رفتار شرکت با کارمندان پیمانی هستند.
نامه کارکنان اپل به تیم کوک


گروهی از کارمندان اپل نامه‌ای سرگشاده به تیم کوک و دیگر مدیران ارشد این شرکت ارسال کرده و خواهان پاسخگویی آنها در قبال چالش‌های موجود هستند.

به گزارش ایتنا از مهر، در این نامه آمده است: اپل همیشه به تعهد خود به تساوی و ایجاد محیطی مشهور است که هر کسی می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. اما واقعیت این نیست. طبق تجربیات ما در خصوص شیوه برخورد با آزارها و تبعیض‌ها، شرکت بسیاری از کارمندان را در وضعیت شکننده‌ای قرار داده است.

این نامه در وب سایت Apple Too منتشر شده است. وب سایت مذکور چند هفته قبل و توسط کارمندان این شرکت با هدف جمع آوری گزارش‌های آزار و تبعیض در اپل ساخته شده است.

در این نامه کارمندان اپل از سیاست اپل برای تشویق کارمندان به اشتراک گذاری آی کلودهای شخصی در دستگاه‌های کاری انتقاد کرده‌اند و آن را نقض حریم خصوصی خود می‌دانند. در بخشی از نامه در این باره آمده است: کارمندانی که نیاز به دستگاه دارند باید یک شماره مخصوص داشته باشند. همچنین آنها باید بتوانند یک دستگاه شخصی بدون ارتباط با سیستم شرکتی اپل داشته باشند به طوری که شماره تلفن‌های شخصی آنها در دایرکتوری اپل منتشر نشود.

یکی دیگر از درخواست‌های کارمندان بررسی تمام روابط شرکت با پیمانکاران است. کارمندان اعلام کردند کارمندان پیمانی اپل گاهی اوقات احساس می‌کنند شهروندان درجه دوم هستند و در مقایسه با کارمندان ثابت شرکت از امتیازات کمتری روبرو هستند.

در این نامه پیشنهاد شده برای برطرف کردن این وضعیت گزارش‌های وسیع‌تری انجام شود و اپل مطمئن شود تمام کارمندان پیمانی دستمزدی عادلانه و مزایایی مانند خدمات درمانی، مرخصی با حقوق و غیره را دریافت می‌کنند.

این درحالی است که شورای ملی روابط کار آمریکا مشغول بررسی دو شکایت از سوی کارمندان اپل است.
کد مطلب: 66007
برچسب ها: تیم کوک اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام