۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۸

جریمه ۲۶۶ میلیون دلاری واتس‌اپ

ایتنا - ​​​​​​​ایرلند در پی اعمال فشار دیده بان حریم خصوصی اتحادیه اروپا، واتس‌اپ را به دلیل نقض حریم خصوصی ۲۲۵ میلیون یورو (۲۶۶ میلیون دلار) جریمه کرد.
جریمه ۲۶۶ میلیون دلاری واتس‌اپ


واتس‌اپ اعلام کرد این جریمه کاملا مایوس کننده بوده و این شرکت درخواست تجدیدنظر خواهد کرد. با این حال این جریمه ایرلندی به میزان قابل توجهی کمتر از ۸۸۶.۶ میلیون یورو جریمه ای است که از سوی سازمان حریم خصوصی لوکزامبورگ در ژوئیه علیه آمازون صادر شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کمیسیونر حریم خصوصی دیتای ایرلند که رگولاتور حریم خصوصی ناظر بر فیس بوک – شرکت مادر واتس‌اپ – در اتحادیه اروپاست، اعلام کرد این مسائل مربوط به این بودند که آیا واتس‌اپ در سال ۲۰۱۸ به مقررات دیتای اتحادیه اروپا در خصوص شفافیت عمل کرده است یا خیر.

سخنگوی واتس‌اپ در بیانیه ای اعلام کرد مسائل مطرح، مربوط به سیاستهای سال ۲۰۱۸ بودند. واتس‌اپ متعهد است سرویس مطمئن و محرمانه را فراهم کند. ما تلاش کرده ایم تضمین کنیم اطلاعاتی که فراهم می کنیم شفاف و جامع بوده و همچنان همین طور خواهد ماند. این شرکت نسبت به تصمیم امروز در خصوص شفافیتی که ما در سال ۲۰۱۸ برای کاربران فراهم کردیم، مخالف بوده و این جریمه کاملا مایوس کننده است.

دیده بان حریم خصوصی اتحادیه اروپا اعلام کرد در ژوئیه چندین اشاره به سازمان دیده بان حریم خصوصی ایرلند داشته تا به انتقادات همتایانش در خصوص تاخیر در تصمیم گیری در پرونده های مربوط به غولهای فناوری و عدم صدور جریمه مناسب برای هر گونه تخلفی رسیدگی کند.

این سازمان اعلام کرد در جریمه واتس‌اپ باید گردش مالی فیس بوک به حساب آورده شود و به این شرکت به جای شش ماه، باید سه ماه فرصت داده شود.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور ایرلند تا پایان سال گذشته ۱۴ تحقیق مهم را در خصوص فیس بوک و زیرمجموعه هایش شامل واتس‌اپ و اینستاگرام گشود.
کد مطلب: 65980
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام