۰
plusresetminus
جمعه ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۴

هند هم از اپل شکایت کرد

ایتنا - ​​​​​​​یک سازمان غیر انتفاعی در هند از اپل شکایت کرده است. اپل متهم است با دریافت کمیسیون ۳۰ درصدی به رقابت، به توسعه دهندگان برنامه و مشتریان خسارت می زند.
هند هم از اپل شکایت کرد

اپل به اتهام سواستفاده از موقعیت برتر خود در بازار اپ و اجبار کردن توسعه دهندگان به استفاده از سیستم پرداخت در اپ مخصوص خود، با یک چالش آنتی تراست در هند روبرو است.

به گزارش ایتنا از مهر، یک سازمان غیرانتفاعی که چندان شناخته شده نیست، شکایت علیه اپل در هند را ثبت کرده است. در این شکایت ادعا شده کمیسیون ۳۰ درصدی که این شرکت دریافت می‌کند با افزایش هزینه‌ها برای توسعه دهندگان و مشتریان به رقابت خسارت می‌زند و همچنین به عنوان مانعی برای ورود به بازار به حساب می‌آید.

در بخشی از شکایتنامه آمده است: دریافت کمیسیون ۳۰ درصدی بدان معنا است که برخی توسعه دهندگان اپل هیچ گاه وارد این بازار نمی‌شوند. چنین روندی به مشتریان ضرر می‌زند.

در هند جزئیات شکایاتی که توسط کمیسیون رقابت این کشور (CCI)بررسی می‌شوند، به طور عمومی بیان نمی‌شوند.

در این میان اپل و سازمان مربوطه اظهار نظری در این باره نکرده‌اند.

البته اپل با اتهامات مشابهی در یک پرونده آنتی تراست در اتحادیه اروپا نیز روبرو است. سال گذشته رگولاتورهای این منطقه تحقیقاتی درباره محدودیت‌ها و کمیسیون ۳۰ درصدی آغاز کردند که اپل بر توسعه دهندگان برنامه تحمیل می‌کند.

به گفته یک منبع آگاه، کمیسیون رقابت هند در هفته‌های آینده این پرونده را بررسی می‌کند و ممکن است دستور دهد تحقیقات گسترده‌تری در این باره انجام شود یا آن را رد کند. او در این باره افزود: احتمال زیادی وجود دارد تحقیقات گسترده‌تری در این باره انجام شود زیرا اتحادیه اروپا نیز مشغول بررسی عملکرد اپل است.
کد مطلب: 65979
برچسب ها: اپل هند
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام