۰
plusresetminus
جمعه ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۶

بیش از ۱۶ میلیون گوشی همراه در یک سال گذشته فعال شده است

ایتنا - ​​​​​​​به گفته انجمن واردکنندگان موبایل، در یک سال گذشته، ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تلفن همراه در شبکه ارتباطی کشور فعال شده و بیشترین سهم متعلق به سامسونگ یا ۵۲ درصد یوده است.
بیش از ۱۶ میلیون گوشی همراه در یک سال گذشته فعال شده است


طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، تعداد ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تلفن همراه در ۱۲ ماه گذشته در بازار فروخته شده و در شبکه ارتباطی کشور فعال شده است. در این مدت سهم برندهای موبایل از بازار ایران، به ترتیب در اختیار سامسونگ با ۵۴ درصد، شیائومی با ۳۳ درصد، اپل با ۷ درصد، نوکیا با ۳ درصد و هواوی با ۲ درصد بوده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این آمار در حالی است که سال گذشته و بر اساس گزارش‌های دریافتی از سامانه همتا، سهم بازار برندها در بازار ایران بدین ترتیب بود که سامسونگ رتبه اول سهم بازار را با ۵۲ درصد در دست داشت، پس از آن شیائومی با ۱۵ درصد در جایگاه دوم قرار داشت. نوکیا، هواوی و اپل نیز جایگاه‌های بعدی را در سهم بازار موبایل کشور به ترتیب با ۱۳، ۱۰ و ۵ درصد به خود اختصاص داده‌ بودند.

از سوی دیگر، به تازگی میزان واردات شش برند اپل، آنر، هوآوی، نوکیا، سامسونگ و شیائومی از ابتدای سال ۱۴۰۰، نشان می‌دهد در حالی که در تیرماه، بالغ بر ۶۱۳ هزار گوشی شیائومی وارد کشور شده، آمار این برند در مردادماه، به ۳۰۱ هزار گوشی رسیده است. انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد پس از اعمال ممنوعیت واردات مدل‌های پرتقاضای شیائومی از ابتدای تیرماه، واردات این برند در مردادماه ۵۰ درصد کاهش یافته است.
کد مطلب: 65978
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام