۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵

باتری جدیدی که از عرق بدن الکتریسیته مورد نیاز خود را تامین می‌کند

ایتنا- این تیم انتظار دارد که باتری آن بتواند با طیف گسترده‌ای از دستگاهها کار کند. افزون بر این، از آنجا که این باتری هیچ ماده شیمیایی مضری ندارد، نگرانی بابت پاشیدن اسیدها یا دیگر مواد آسیب‌رسان به روی بدن کاربر، در صورت وقوع یک حادثه و تصادف، وجود نخواهد داشت.
باتری جدیدی که از عرق بدن الکتریسیته مورد نیاز خود را تامین می‌کند
محققان دانشگاه NTU سنگاپور نوع جدیدی از باتری را ساخته‌اند که می‌تواند برای محصولات پوشیدنی آتی ایده‌آل باشد. باتری آن قابل کشش است و توان مورد نیازش را از عرق تامین می‌کند. باتری آن نرم است و گفته شده که به صافی بانداژ است. باتری آن 2cm x 2cm است و به یک نوع پارچه انعطاف‌پذیر و جاذب عرق ضمیمه شده است که به آسانی قابل محکم کردن به دستگاههای پوشیدنی است، از جمله ساعت‌های هوشمند، دستگاه‌های پزشکی، و دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی مختلف دیگر.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، دانشمندان پروژه آزمایشی را به اجرا در آوردند که در آن یک تست‌کننده این باتری را دور مچش بست و به مدت 30 دقیقه با یک دوچرخه ثابت پدال زد. در طی این مدت، فرد استفاده‌کننده 4.2 ولت توان خروجی و 3.9 میلی‌وات تولید کرد، که برای استفاده از یک سنسور حرارت تجاری و انتقال داده‌ها از این سنسور به یک اسمارتفون از طریق بلوتوث کفایت می‌کند. در راهنمای این باتری توضیح داده شده که سازگار با محیط زیست است و حاوی هیچ فلز سنگین یا مواد شیمیایی مضری مانند باتری‌های کنونی نیست.  
 
این پژوهشگران می‌گویند که یک باتری را ساخته‌اند که می‌تواند با استفاده از عرق کردن کار کند، و برای دستگاه‌های پوشیدنی الکترونیکی یک منبع تضمین‌شده توان تولید شده از بدن انسان را فراهم می‌آورد. این تیم انتظار دارد که باتری آن بتواند با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها کار کند. افزون بر این، از آنجا که این باتری هیچ ماده شیمیایی مضری ندارد، نگرانی بابت پاشیدن اسیدها یا دیگر مواد آسیب‌رسان به روی بدن کاربر، در صورت وقوع یک حادثه و تصادف، وجود ندارد.
 

NTU این باتری را با استفاده از یک جوهر چاپگر ساخت که حاوی پوسته‌های نقره‌ای و پلی اورتان-اکریلات آبدوست (HPUA) بود. وقتی پوسته‌های نقره با عرق تماس برقرار می‌کنند، یون‌های کلرید و اسیدیته در عرق باعث دور هم جمع شدن پوسته‌های نقره و افزایش قدرت هدایتگری آنها می‌شود. این واکنش شیمیایی همچنین منجر به جاری شدن جریان بین الکترودها می‌شود، که این تیم در ویدئویی این فرایند را نشان داده است.
 
منسوج قابل کش‌آمدن مورد استفاده در آن جاذب است و می‌تواند مقدار زیادی عرق را در خود نگه دارد، و امکان بهره‌مندی از یک منبع توان پایدار را، حتی در صورتی که فرد خیلی عرق نکند، فراهم می‌آورد. در حال حاضر محققان در حال تحقیقات بیشتری هستند تا مشخص شود که عملکرد باتری آن چگونه ممکن است از حرارت بدن و فاکتورهای دیگر متاثر شود.
 
کد مطلب: 65975
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام