۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۲

تلگرام بیش‌ از یک میلیارد بار دانلود شد

ایتنا - ​​​​​​​پیام رسان محبوب تلگرام به کلوب اپلیکیشنهایی پیوست که بیش از یک میلیارد بار در سراسر جهان دانلود شده‌اند.
تلگرام بیش‌ از یک میلیارد بار دانلود شد


شرکت سنسور تاور به تک کرانچ اعلام کرد تلگرام که در اواخر سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد، روز جمعه از مرز یک میلیارد دانلود عبور کرد. مانند واتس‌اپ، بزرگترین بازار تلگرام هند است و ۲۲ درصد سهم از دانلودهای این اپلیکیشن دارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق اعلام سنسور تاور، پس از هند، کشور روسیه با سهم ۱۰ درصد از دانلودها و اندونزی با هشت درصد در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. نصب تلگرام در سال ۲۰۲۱ شتاب بیشتری گرفت و به حدود ۲۱۴.۷ میلیون نصب جدید در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رسید که ۶۱ درصد در مقایسه با ۱۳۳ میلیون نصب در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ رشد داشت.

شایان ذکر است که شمار نصب تلگرام با کاربران فعال این اپلیکیشن برابر نیست. تلگرام تا اوایل سال میلادی جاری حدود ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه داشته است اما افزایش دانلودهای تلگرام با عملکرد ضعیف واتس‌اپ در خصوص سیاستهای حریم خصوصی مصادف داشت و باعث شد در ماههای اخیر سرویس پیام رسان تلگرام توجه بیشتری را به خود جلب کند.

بر اساس گزارش تک کرانچ، شرکت تلگرام که در دوبی مستقر است، اوایل سال میلادی جاری بیش از یک میلیارد دلار سرمایه جذب کرد و پانزدهمین اپلیکیشنی در جهان است که بیش از یک میلیارد بار دانلود شده است. طبق اعلام سنسور تاور، اپلیکیشنهای دیگر در این فهرست شامل واتس‌اپ، مسنجر، فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، اسپاتیفای و نت فلیکس هستند. (شرکتهای تحقیقاتی نصب اکثر اپلیکیشنهای گوگل را که به صورت پیش نصب شده در دستگاههای اندرویدی وجود دارند، دنبال نمی کنند).
کد مطلب: 65951
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام