۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۲

سهم ۲۲ درصدی باج‌افزارها از حملات سایبری

ایتنا - ​​​​​​​حملات باج‌افزاری ۲۲ درصد از کل حوادث امنیتی سایبری گزارش‌شده در نیمه اول سال ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دهند و آموزش‌وپرورش تا حد زیادی تحت تأثیر حوادث امنیت سایبری قرارگرفته است.
سهم ۲۲ درصدی باج‌افزارها از حملات سایبری


حمله سایبری حمله به یک رایانه، شبکه رایانه ای یا اطلاعات ذخیره شده در یک شبکه است. این حمله می تواند انگیزه های مختلفی داشته باشد. برخی از نفوذگران به دنبال غیرفعال کردن سیستم رایانه و برخی دیگر به دنبال به دست گرفتن کنترل آن هستند. با این حال عده ای قصد دارند به سیستم نفوذ کرده و اطلاعات را به سرقت برده یا نابود کنند. اگرچه حملات سایبری اغلب سازمانها را هدف قرار می دهند اما اشخاص عادی هم از حملات سایبری در امان نیستند.  

به گزارش ایتنا از ایسنا،  حملات باج‌افزاری (ransomware) این روزها بیشتر رایج شده است و هیچ شرکتی نیز از این حملات مصون نیست. باج‌افزار نرم‌افزاری مخرب است که سیستم قربانیان را برای اخاذی پول از آن‌ها قفل‌گذاری می‌کند. این حملات پرونده‌های شما را رمزگذاری می‌کند و داده‌های گران‌بهای شمارا برای اخذ باج، نگه می‌دارند. این کار با وسوسه کردن کاربران در دانلود یک پیوست یا باز کردن یک لینک انجام می‌شود. با دانلود پیوست، بدافزار را در دستگاه خود نصب می‌کنید.

تجزیه‌وتحلیل شرکت سایب‌سیف از داده‌های دفتر کمیسیون اطلاعات (ICO)، که توسط پلیس فتا منتشر شده،  تعداد و ماهیت نقض‌های امنیت سایبری بریتانیا را که در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به این سازمان گزارش‌ شده است را بررسی کرد. تاکنون فیشینگ در بیشتر حوادث مقصر بوده و ۴۰ درصد از موارد نقض امنیت سایبری گزارش‌شده به ICO را تشکیل داده که نسبت به سال قبل ۴۴ درصد کاهش‌یافته،  با این‌حال، حملات باج‌افزار در حال افزایش است. در سال ۲۰۲۰ حملات باج‌افزار تنها ۱۱ درصد از موارد نقض امنیت سایبری را شامل می‌شد که در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به ۲۲ درصد افزایش‌یافته است.

آموزش‌وپرورش با تحمیل ۳۲ درصد از حملات باج‌افزاری در نیمه اول سال ۲۰۲۱ بیشترین ضربه را به خود اختصاص داده است. درحالی‌که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد بوده است. شتاب بسیاری از مدارس برای انتقال به آموزش از راه دور سبب افزایش حملات منجر به از دست دادن دروس، سوابق مالی و داده‌های آزمایش COVID-19 در مدارس شد. در مارس ۲۰۲۱، همه ۱۷ مدرسه در Cambridge Meridian Academies Trust به دنبال حمله باج‌افزار با اختلال مواجه شدند.

خرده‌فروشی‌ها و شرکت‌های تولیدی همچنان هدف اصلی حملات سایبری هستند و ۲۰ درصد از کل حوادث گزارش‌شده در نیمه اول سال ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دهند. خرده‌فروشان به‌طور فزاینده‌ای حجم زیادی از داده‌های مشتریان را در اختیار دارند و از کانال‌های دیجیتالی برای رقابت‌پذیری استفاده می‌کنند که منجر به افزایش خطر حملات سایبری می‌شود.

اوز آلاشه، مدیرعامل CybSafe، می‌گوید: "باج‌افزار در حال حاضر یک تهدید مهم امنیتی است که طی سال گذشته به‌طور فزاینده‌ای افزایش‌ یافته است. حملات اخیر به سازمان‌های دولتی و خدمات درمانی نشان می‌دهد که چنین حملاتی چقدر می‌تواند ویران‌گر باشد. در آموزش‌وپرورش، انتقال سریع به آموزش از راه دور حفره‌های جدیدی در دیواره دفاعی مدارس ایجاد کرده است و باندهای باج‌افزار جهت بهره‌برداری از آن‌ها بسیار خوشحال شده‌اند. برای مقابله با این تهدید، ما باید فراتر از آموزش‌ها و تمرینات امنیتی حرکت کنیم و اگر می‌خواهیم تغییر رفتاری واقعی را تجربه کنیم باید جنبه انسانی امنیت سایبری را نیز درک کنیم. این رفتارها پایه و اساس دفاع ما در برابر چنین تهدیدهای مخربی هستند و اهمیت آن‌ها طی سال‌های آینده بیشتر خواهد شد"
کد مطلب: 65943
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام