کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشکل جدید برای خودروهای خودران:

خودروی خودران تویوتا یک فرد نابینا را زیر گرفت

سايت خبری ايتنا , 14 شهريور 1400 ساعت 5:59

ایتنا – چهار روز مانده با بازی‌های پاراالمپیک توکیو، شرکت تویوتا خودروهای بدون راننده خود را از فهرست خدمات این مسابقات خارج کرد که علت این امر یک حادثه بود.


چهار روز مانده با بازی‌های پاراالمپیک توکیو، شرکت تویوتا خودروهای بدون راننده خود را از فهرست خدمات این مسابقات خارج کرد که علت این امر یک حادثه بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Engadget، ماجرا از این قرار است که یکی از خودروهای خودران این شرکت که قرار بود تا در پاراالمپیک به کمک برگزاری مسابقات بیاید، با یکی از عابرین تصادفی پیش بینی نشده داشته است که دردسرهای بزرگی را برای این غول خودروسازی به وجود آورده است.
 
تویوتا به صورت رسمی تصمیم گرفت تا در پی این حادقه، این خودروها را از رده کاری این مسابقات خارج کند زیرا یکی از آ‌ن‌ها یک فرد که دارای بینایی بسیار ضعیفی بود را تشخیص نداده و با او برخوردی شدید داشت.
 
بر اساس بیانیه رسمی اعلام شده از آکایو تویودا که مدیر ارشد اجرایی تویوتا محسوب می‌شود، این حادثه در یک تقاطع رخ داد و وقتی که خودرو قصد داشت بپیچد، کاربری که سرعت یک تا دو کیلومتر بر ساعت داشت را مورد اصابت قرار داد.
 

 
 
فرد حادثه دیده از ورزشکاران این رقابت‌ها بوده است ولی هنوز اطلاعاتی درباره هویت او به رسانه‌ها انتقال پیدا نکرده است. به این ترتیب دیگر خبری از ناوگان 20 خودروی خودران تویوتا برای کمک به این مسابقات نخواهد بود.
 
این خودروها قرار بود تا با حداکثر سرعت 20 کیلومتر بر ساعت در محیط مسابقات و در مسیرهای از پیش تعیین شده حرکت کنند و قرار بود تا به کمک این خودروها، ورزشکارها به مقصد خود انتقال داده شوند.
 
علاوه بر این موارد، تویوتا اعلام کرده است که در برنامه‌های دیگر این شرکت مانند سراشیبی الکتریکی مورد نیاز برای سوار کردن صندلی‌های چرخ دار به خودروها و سایر تجهیزات که برایافراد کوررنگ طراحی شده بود، تغییری ایجاد نخواهد کرد.
 
شایان ذکر است که علیرغم شدت برخورد، فرد حاضر در این تصادف آسیب جدی‌ای ندیده است و تنها رسیدگی‌های مورد نیاز پزشکی به او انجام شده و بر اساس نتایج مشخص شده، می‌تواند در مسابقات به کار خود ادامه بدهد.


کد مطلب: 65931

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65931/خودروی-خودران-تویوتا-یک-فرد-نابینا-زیر-گرفت

ايتنا
  https://www.itna.ir