۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۳۳

آمازون وب سایت متعلق به داعش که در AWS میزبانی می‌شد را از کار انداخت

ایتنا – شرکت آمازون به تازگی یک اقدام ویژه انجام داده است که بر اساس این اقدام، یک وب‌سایت متعلق به تروریست‌های داعش که مدیریت به‌روزرسانی و سرور آن از طریق سیستم ابری AWS انجام می‌شد از رده خارج شد.
آمازون وب سایت متعلق به داعش که در AWS میزبانی می‌شد را از کار انداخت
شرکت آمازون به تازگی یک اقدام ویژه انجام داده است که بر اساس این اقدام، یک وب‌سایت متعلق به تروریست‌های داعش که مدیریت به‌روزرسانی و سرور آن از طریق سیستم ابری AWS انجام می‌شد از رده خارج شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Engadget، شاید باور این موضوع برای بسیاری از ما باورناپذیر باشد ولی استفاده از سیستم‌های ابری پیشرفته‌ای مانند وب سرویس‌های ابری آمازون حتی در میان گروه تروریستی داعش نیز در جریان بوده است.
 
در حقیقت گزارش منتشر شده از سوی واشنگتن پست نشان دهنده این است که یک وبسایت به زبان اردو در اینترنت وجود داشته است که به گزارش عملیات‌های بمب‌گذاری انتاری و مواردی از این دست می‌پرداخته و از آن‌ها تمجید می‌کرده است.
 
با توجه به این موضوع که سیاست‌های آمازون بر این موضوع تاکید دارند که هیچ استفاده خشونت‌بار و در راستای اقدام‌های تروریستی‌ای از سرویس‌های این شرکت نشود و به همین دلیل نیز این وب‌سایت که میزبانی آن در AWS انجام می‌شد، به سرعت از این شبکه اخراج شد.
 
 
 
این وب‌سایت به‌صورت مستقیم با سیستم ندا الحق که شاخه رسانه‌ای داعش است در ارتباط است و به همین دلیل نیز رسما اقدام‌های تروریستی این سازمان را به عنوان اقدام‌های حماسی معرفی می‌کند.
 
آمازون هنوز هیچ اطلاعاتی درباره این موضوع که چطور این گروه توانسته است تا از مراحل شناسایی این شرکت فرار کند منتشر نکرده است.
 
نکته جالب این است که این وب‌سایت حتی قصد نداشته است که محتوای خود را مخفی کند و با تمام قوا به انجام این کار مشغول بوده است و عدم عکس العمل آمازون تا به امروز اندکی بحث برانگیز است.
 
سخنگوی آمازون که کیسی مک گی نام دارد در این باره یک بیانیه رسمی منتشر کرده و گفته است: «پس از تحقیقات انجام شده، ما یک وب‌سایت که به نرم‌افزار تروریستی نداالحق متصل بود را از کار انداختیم زیرا با قوانین کاربری AWS در تضاد بود.»
 
کد مطلب: 65929
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام