۱
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۵
انقلاب تمام دیجیتالی:

هکرهای بلاروسی به دنبال سرنگون کردن رژیم حاکم

ایتنا – گروهی از هکرهای فعال کشور بلاروس توانسته‌اند تا به بالاترین سطوح امنیتی کشورشان رخنه کرده و اطلاعات دولتی بسیار مهمی را در زمینه رژیم حاکم یعنی لوکاشنکو به دست بیاورند.
هکرهای بلاروسی به دنبال سرنگون کردن رژیم حاکم
 گروهی از هکرهای فعال کشور بلاروس توانسته‌اند تا به بالاترین سطوح امنیتی کشورشان رخنه کرده و اطلاعات دولتی بسیار مهمی را در زمینه رژیم حاکم یعنی لوکاشنکو به دست بیاورند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، این رخنه امنیتی سطح بالا توسط دو مرکز بزرگ و شناخته شده مانند مرکز بازبینی‌های تخصصی ام آی تی و بلومبرگ تائید شده و خبر از این دارد که هکرها قصد دارند تا حکومن را به کمک این ساختار تحت فشار قرار بدهند.
 
این هکرها که با نام پارتیزان‌های سایبری بلاروس شناخته می‌شوند، اطلاعاتی بسیار حساس که در شبکه دولت و پلیس کشور بلاروس وجود داشته است را هک کرده و در اختیار گرفته‌اند.
 
ابتدا این افراد شروع به ایجاد تغییر در وب‌سایت‌های دولتی کرده و اعتراض‌های خود را در این زمینه در سال 2020 و پس از انتخابات بحث برانگیز آن سال به این ترتیب نشان دادند.
 
بسیاری از افراد پیروزی آلکساندر لوکاشنکو را در این انتخابات، نتیجه تقلب می‌دانند ولی در نهایت این هکرها اطلاعات خود را پس از این رخداد در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر کردند و نکته جالب این است که این کانال آن‌ها در تلگرام بیش از 77 هزار مخاطب کسب کرده است.
 
 
 
این گروه از 15 متخصص فناوری اطلاعات و امنیت سایبری تشکیل شده است و بر روی بخش امنیتی این کشور تمرکز کرده‌اند. هیچیک از این افراد پیش از این جریان، هکر حرفه‌ای نبوده‌اند ولی سخنگوی آن‌ها در این زمینه ان‌ها را به عنوان هکرهای اخلاقی معرفی کرده است.
 
آخرین حمله امنیتی این افراد به آن‌ها دسترسی‌های جدیدی داده است و توانسته‌اند تا به اطلاعاتی که دولت درباره مخالفان خود دارد و در وزارت امور داخله برای شنود کردن موبایل این افراد استفاده کرده است دست پیدا کنند.
 
این افراد به صورت رسمی اعلام کرده‌اند که از حملات امنیتی خود برای فلج ساختن هر چه بیشتر نیروهای امنیتی رژیم بلاروس استفاده خواهند کرد تا از نقطه ضعف این رژیم در زیرساخت‌های خود برای حفاظت از معترضان استفاده کنند.
 
هدف نهایی آن‌ها جلوگیری از خشونت و سرکوب افراد توسط رژیمی است که آن را یک رژیم تروریست می‌نامند و به همین دلیل نیز به نوعی این گروه قصد دارند تا رژیم را به کمک حملات سایبری تغییر بدهند.
 
کد مطلب: 65924
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام