۰
plusresetminus
شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۰

گسترش اخبار جعلی کرونا در فیس‌بوک و ردیت

ایتنا - ​​​​​​​اخبار جعلی مربوط به درمان کرونا با داروی ایورمکتین در تیک تاک، ردیت و فیس بوک منتشر شده و با انتقاداتی روبرو شده است.
گسترش اخبار جعلی کرونا در فیس‌بوک و ردیت

تیک تاک، ردیت و فیس بوک با موجی از محتوای جعلی درباره داروی ایورمکتین روبرو شده‌اند. ایورمکتین یک داروی ضد انگل است که اکنون میان گروه‌های ضد واکسیناسیون به عنوان درمانی برای کووید ۱۹ مشهور شده است.

به گزارش ایتنا از مهر، در نتیجه گسترش اخبار جعلی مربوط به نقش ایورمکتین در درمان کووید ۱۹، سازمان غذا و دارو آمریکا در یک به روز رسانی به طور کامل درباره دلیل مصرف نکردن این دارو برای درمان کووید ۱۹ توضیحاتی ارائه کرد.

در این میان نشریه رولینگ استون ادعا می‌کند در تیک تاک ویدئو هایی رصد کرده که بیش از یک میلیون بازدید داشته‌اند. در این ویدئوها ایورمکتین به عنوان درمانی برای کووید ۱۹ معرفی شده است. البته شبکه اجتماعی چینی ویدئوهای مذکور را به دلیل نقض قوانین حذف و هشتگ های همراه آنها را نیز مسدود کرده است اما هشتگ ivermectin#هنوز هم در تیک تاک دیده می‌شود و بسیاری از ویدئوهای همراه این هشتگ مربوط به پزشکانی است که درباره این خبر جعلی اطلاعات صحیح را منتشر می‌کنند.

هفته گذشته بازبین‌های چند صد گروه در ردیت از این پلتفرم خواسته‌اند تا اقداماتی برای مقابله با اخبار جعلی کووید ۱۹ انجام دهند و خواستار حذف گروه‌هایی شده‌اند که اخبار جعلی در این باره منتشر می‌کنند.

البته استیو هافمن مدیر ارشد اجرایی ردیت بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ردیت مکانی برای همه است. این امر شامل محاورات درباره سوالات یا اختلاف نظر با نظر عمومی است.

در ادامه این پست هافمن اشاره کرد در صورتیکه کاربران ردیت کلاهبرداری یا آزار را ترویج کنند، پلتفرم با آنها برخورد می‌کند.

بازبین‌ها از پست هافمن انتقاد و اعلام کردند گروه‌های ردیتی که استفاده از ایورمکتین را ترویج می‌کنند، خطرناک هستند اما همچنان اجازه فعالیت دارند. اما به گفته سخنگوی شبکه اجتماعی ردیت هم اکنون مشغول بررسی ایورمکتین و گروه‌های مربوط به آن در پلتفرم است.

از سوی دیگر گروه‌هایی در فیس بوک نیز اخبار جعلی منتشر می‌کنند و پست‌هایی برای ترویج و تبلیغ ایورمکتین به عنوان درمان کووید ۱۹ منتشر می‌کنند. فیس بوک به دلیل وجود محتوای اخبار جعلی انبوه درباره کووید ۱۹ با انتقادی روبرو شده است.

به گفته سخنگوی این شرکت، فیس بوک محتوایی که خرید، فروش، اهدا یا پرسش درباره ایورمکتین را ترویج کند، حذف می‌کند. در بیانیه این شرکت آمده است: ما علیه هر حساب کاربری یا گروهی که قوانین مربوط به کووید ۱۹ و واکسن را نقض کند، اقدام می‌کنیم. پست‌هایی که ایورمکتین را یک درمان تضمینی برای کووید ۱۹ معرفی می‌کنند جزو این دسته هستند ما اجازه تبلیغ این دارو به عنوان درمان کووید ۱۹ را نمی‌دهیم.

با این وجود گروه‌های ضد واکسیناسیون سعی می‌کنند از هر طریقی این محتوا را منتشر کنند.
کد مطلب: 65902
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام