۰
plusresetminus
شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴

مخالفت مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران و فدراسیون فاوا با طرح صیانت

ایتنا - تصویب این طرح، موجب ایجاد موانع جدی در روندهای جاری و اخلال در اشتغال و تولید کالا و خدمات حوزه‌های بهره‌مند از فضای مجازی، آسیب به روندهای تجاری و ارتباطی شرکت‌ها، ایجاد فاصله بیشتر با سطح فناوری جهانی، مهاجرت نخبگان به سمت رقبای منطقه‌ای و همچنین ایجاد انحصار و رانت‌های متاثر از آن خواهد شد.
مخالفت مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران و فدراسیون فاوا با طرح صیانت
از سوی مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران و فدراسیون فاوا پیرامون طرح صیانت بیانیه مشترکی در زمینه قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش ایتنا، مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران و فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران طی بیانیه‌ای مواضع خود را نسبت به طرح قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی بیان کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر قالیباف
رییس محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام

ضمن آرزوی صحت و تندرستی، نظر به تصویب  بررسی “طرح قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی” در کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی و اجرای آزمایشی طرح مذکور در صورت تصویب در کمیسیون مذکور، به استحضار می‌رساند با توجه به وظایف مقرر در قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار برای اتاق ایران، به همت فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و مجمع تشکل‌های دانش بنیان ایران به عنوان دو تشکل بالادستی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دانش‌بنیان با عضویت بیش از ۳۰ تشکل ملی، جلسات و نشست‌های متعدد کارشناسی با کلیه فعالان اقتصادی و ذینفعان به منظور بررسی و کنکاش در آثار و پیامدهای تصویب این طرح برگزار شد.

جمع‌بندی نظرات اخذ شده این است که تصویب طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی با ساختار فعلی، موجب ایجاد موانع جدی در روندهای جاری و اخلال در اشتغال و تولید کالا و خدمات حوزه‌های بهره‌مند از فضای مجازی، آسیب به روندهای تجاری و ارتباطی شرکت‌ها، ایجاد فاصله بیشتر با سطح فناوری جهانی، مهاجرت نخبگان به سمت رقبای منطقه‌ای و همچنین ایجاد انحصار و رانت‌های متاثر از آن خواهد شد.
بنابراین بدین‌وسیله فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ضمن اعلام مخالفت با کلیات طرح مذکور، پیشنهاد می‌نماید ترتیبی اتخاذ گردد که نمایندگان کلیه تشکل‌های مرتبط از بخش خصوصی در جلسات کمیسیون ویژه حضور یافته و نظرات کارشناسی این تشکل‌ها در تدوین قانون لحاظ شود.

افشین کلاهی؛ رییس هیات مدیره مجمع تشکل‌های دانش بنیان ایران                 
محمدرضا طلائی؛ رییس هیات مدیره فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران»

   در همین زمینه بخوانید:
   - طرح صیانت مجلس، ناسازگار با توسعه فناوری اطلاعات
   - مخالفت کمیسیون تحول دیجیتال اتاق بازرگانی با طرح صیانت
 
 
 
کد مطلب: 65896
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام