۰
plusresetminus
شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۱

بیش از یک میلیون ویدئوی گمراه کننده درباره کرونا در یوتیوب

ایتنا - بیش از یک میلیون ویدئو در شبکه اجتماعی یوتیوب شناسایی شده که اطلاعات دروغ و جعلی در مورد ویروس کرونا را منتشر می‌کرده‌اند.
بیش از یک میلیون ویدئوی گمراه کننده درباره کرونا در یوتیوب


بر اساس اعلام یوتیوب از آغاز فوریه سال ۲۰۲۰ به این سو، بیش از یک میلیون ویدئوی حاوی اطلاعات دروغ در مورد ویروس کرونا شناسایی شده که از این سایت پاک شده، اما روند تولید و نشر چنین ویدئوهایی از طریق یوتیوب کماکان ادامه دارد.

به گزارش ایتنا از مهر، در این ویدئوها انواع روش‌های غلط و بی اساس و غیرعلمی برای درمان کرونا ارائه شده و در تعداد دیگری از آنها نیز ادعا شده وجود ویروس کرونا به طور کلی یک دروغ است و چنین ویروسی در دنیا وجود ندارد.

یوتیوب هر سه ماه یک بار حدود ده میلیون ویدئو را از یوتیوب پاک می‌کند که بازدیدهای اکثر این ویدئوها تا قبل از پاک شدن از ۱۰ مورد فراتر نمی‌رود. این ویدئوها ناقض سیاست‌های یوتیوب هستند و در مجموع ۰.۱۶ تا ۰.۱۸ درصد از کل بازدیدهای یوتیوب به این ویدئوها اختصاص دارد.

به گفته نیل موهان مدیر امور محصولات یوتیوب سرعت این شبکه اجتماعی در زمینه پاک کردن ویدئوهای نامناسب کافی نیست و این در حالی است که در بسیاری از این ویدئوها اطلاعات دروغ و نامناسب ارائه می‌شود.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز از شبکه‌های اجتماعی این کشور به علت تعلل در زمینه مقابله با ویروس و واکسن کرونا به شدت انتقاد کرده بود.
کد مطلب: 65882
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام