کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی کلی به گزارش فصلی محتوای فیس بوک

فاصله اندک دروغ و حقیقت، آیا فیس‌بوک در حال کشتن مردم است؟

سايت خبری ايتنا , 9 شهريور 1400 ساعت 5:15

ایتنا – هفته گذشته شرکت فیس‌بوک نخستین گزارش محتوای خود را در زمینه بیشترین بازدید محتوا را منتشر کرد که اطلاعات بسیار جالبی درباره این شبکه اجتماعی را فاش خواهد ساخت.


هفته گذشته شرکت فیس‌بوک نخستین گزارش محتوای خود را در زمینه بیشترین بازدید محتوا را منتشر کرد که  اطلاعات بسیار جالبی درباره این شبکه اجتماعی را فاش خواهد ساخت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، این گزارش‌ها نشان دهنده این هستند که کدام محتوا در این شبکه اجتماعی بیشترین استقبال را از سوی کاربران دریافت کرده است و این اطلاعات بر اساس فشار رسانه‌ای بسیار زیاد به شرکت فیس‌بوک منتشر شده‌اند.
 
بدون شک مهم‌ترین موضوع روز جهان، ویروس کرونا بوده است ولی اطلاعات مربور به این ویروس، ابعاد مختلف داشته است و نشان دهنده این هستند که این شبکه اجتماعی منبع چندان معتبری در زمینه اطلاعات واکسیناسیون کرونا نیست.
 
سخنگوی فیس‌بوک در توییتر اعلام کرده است که این گزارش به نوعی کلید رفع مشکلاتی است که در سیستمی که می‌خواهیم بسازیم به وجود آمده است. با این وجود هیچ اشاره‌ای به نحوه رفع آن‌ها نشده است.
 


یکی از مشکلات اصلی این است که نمی‌توان به صورت دقیق اطلاعات نادرست را از اطلاعات درست تفکیک کرد. برای مثال یک پزشک در آمریکا درگذشت و دو رسانه معتبر مانند نیویورک تایمز و شیکاگو تریبون به علت این مرگ پرداختند ولی وقتی که مشخص شد که علت مرگ با پیش بینی اولیه متفاوت بوده است، تنها شیاگو تریبون خبر خود را به روزرسانی کرد.
 
با این تفاسیر باید اطلاعات منتشر شده توسط نیویورک تایمز را اطلاعات نادرست درباره کرونا دانست یا خیر؟ این موارد درباره شرکت‌هایی مانند فیس بوک نیز صادق است و به همین دلیل واقعا نمی‌توان انگشت اتهام را مستقیم به سمت کسی گرفت.
 
شایان ذکر است که بخش مهمی از فشار روی فیس‌بوک به واسطه گفته‌های اخیر جو بایدن صورت گرفت زیرا او چندی پیش گفته بود که فیس‌بوک با اطلاعات نادرست درباره کرونا در حال کشتن مردم است.
البته اندکی بعد بایدن از نظرات خود اندکی پایین آمد ولی آسیب وارده به فیس‌بوک بسیار جدی بوده است و گزارش منتشر شده به نوعی عکس‌العمل فیس‌بوک نسبت به این موضوع بوده است.
 


کد مطلب: 65872

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65872/فاصله-اندک-دروغ-حقیقت-آیا-فیس-بوک-حال-کشتن-مردم

ايتنا
  https://www.itna.ir