۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۵
رپرتاژ آگهی

معرفی نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک با گوشی

موشن گرافیک‌ها امروزه یکی از مهم‌ترین انواع محتوا به شمار می‌روند که از آن‌ها می‌توان در بازاریابی دیجیتال استفاده کرد. در واقع، موشن گرافیک مثل یک موتور پیشران برای کسب و کار شما عمل می‌کند که با کمک آن می‌توانید به راحتی از رقیب‌هایتان جلو بزنید!
معرفی نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک با گوشی
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



حوزه فناوری و علم در زمینه گرافیک و ساخت انیمیشن به قدری پیشرفت کرده و گسترده شده است که یادگیری آن‌ها می‌تواند بی‌انتها باشد. هر روز برنامه‌های جدید با ساختار و قابلیت‌های منحصر به فرد در این حوزه معرفی می‌شود. 
در مقاله‌ آموزش موشن گرافیک از آکادمی اینفوگرام درباره موشن گرافیک به این صورت تعریف شده است:
(ماهیت موشن گرافیک را می‌توانید از نام آن Motion+Graphics دریافت کنید: موشن گرافیک یا گرافیک متحرک، مجموعه‌ای از المان‌های گرافیکی است که ایستا نیستند و حرکت دارند. یک تعریف خوب برای موشن گرافیک عبارت است از: استفاده از دانش طراحی در کنار المان‌های مکان و زمان)

چرا استفاده از موشن گرافیک ها مهم است؟
موشن گرافیک‌ها امروزه یکی از مهم‌ترین انواع محتوا به شمار می‌روند که از آن‌ها می‌توان در بازاریابی دیجیتال استفاده کرد. در واقع، موشن گرافیک مثل یک موتور پیشران برای کسب و کار شما عمل می‌کند که با کمک آن می‌توانید به راحتی از رقیب‌هایتان جلو بزنید!
از طرف دیگر، این روزها که اینستاگرام به یک پلتفرم مهم برای کسب درآمد تبدیل شده، استفاده از موشن گرافیک‌ها بیش از پیش مهم می‌شود. در مقاله آموزش اینستاگرام اینفوگرام آکادمی آمده است:
محتواهای باکیفیت برگ برنده شما در اینستاگرام خواهند بود و بخش مهمی از آموزش اینستاگرام به یادگیری تولید محتوای متناسب با آن اختصاص دارد. با استفاده از نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و ایلاستریتور می‌توانید پست و استوری‌های منحصر به فردی را برای اینستاگرام طراحی کنید. 

در گذشته برای ساخت موشن گرافیک و برنامه‌های مربوط به این حوزه تنها می‌توانستید با سیستم ویندوز این کار را انجام دهید، خوشبختانه امروزه این امکان فراهم شده است که با سیستم عامل اندروید و IOS هم بتوان ساخت موشن گرافیک و طراحی آن را انجام داد. شاید این سوال برایتان مطرح شود که از چه برنامه‌ای باید استفاده کرد؟ اگر به دنبال پاسخ سوالات خود هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

•    Kine Master
یکی از اپلیکیشن‌هایی که می‌توان با استفاده از آن به ادیت ویدئو بپردازید، کاین مستر است. این اپلیکیشن با امکانات جذابی که دارد می‌تواند ساخت موشن گرافیک، تم‌ها و افکت‌ها را هم در اختیار کاربران خود قرار دهد. در واقع می‌توانید با این برنامه ادیت فریم به فریم داشته باشید. این برنامه همانند سایر برنامه‌های کاربردی، دارای پرداخت درون برنامه‌ای است، به این ترتیب باید برای فعال کردن بعضی از قابلیت‌هایش، هزینه‌ای را پرداخت کنید. البته بخش‌های رایگان بسیاری دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 
این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم برای IOS مورد استفاده قرار می‌گیرد.

•    Adobe Spark
یکی از اپلیکیشن‌هایی است که هم می‌توان از نسخه اندروید و هم می‌توان از نسخه ویندوز آن استفاده کرد. این برنامه توانایی ساخت موشن گرافیک‌های بسیار زیبا و خلاقانه را دارد. در این برنامه علاوه بر ساخت قالب‌های مختلف انیمیشن می‌توانید فایل صوتی هم به آن اضافه کنید. 
اگر قصد دارید از بخش‌های حرفه‌ای و بیشتر آن استفاده کنید می‌توانید اشتراک آن را تهیه کنید. البته استفاده از تمام بخش‌های آن، تا دو ماه رایگان است. اما برای خرید اشتراک برای هر فرد 14 دلار و برای هر تیم 27 دلار در ماه است.

•    Img Play
از این اپلیکیشن برای ادیت عکس، ویدئو، ساخت ویدئوهای کوتاه و موشن گرافیک استفاده می‌کنند. از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به ادیت‌های مختلف ویدئو، تنظیم سرعت ویدئو و فیلترهای گوناگون آن استفاده کرد. در این برنامه قادر هستید که عکس را به ویدئو اضافه کنید و استاپ موشن بسازید. بعضی از بخش‌های این برنامه با پرداخت هزینه آزاد می‌شوند، حذف واترمارک، دسترسی به استیکرها، استفاده از افکت‌های حرکتی و... از جمله مواردی هستند که با پرداخت درون برنامه‌ای فعال می‌شوند. در این برنامه باید هر چند وقت یکبار با پرداخت 8 دلار، اشتراک خود را شارژ کنید و نکته‌اش این است که برخلاف سایر برنامه‌ها تنها با یکبار خرید اشتراک نمی‌توان از آن استفاده کرد.

•    Pics Art
یکی از برنامه‌های مناسب برای اندروید که علاوه بر ساخت موشن گرافیک می‌توان در طراحی ویدئو و عکس هم از آن استفاده کرد، پیکس آرت است. بسیاری از کاربران ایرانی به دلیل داشتن امکانات کاملا رایگان و حرفه‌ای از این برنامه استفاده می‌کنند. موزیک پس‌زمینه، فیلترهای زنده، استکیرهای متحرک و... از دیگر قابلیت‌های این برنامه است.

•    Flipa clip
با استفاده از این اپلیکیشن قوی، می‌توانید در یک بازه زمانی کوتاه، ایده‌های خلاقانه خود را به موشن گرافیک تبدیل کنید. در این اپلیکیشن قادر هستید تا فریم به فریم، تمامی مراحل ساخت موشن گرافیک را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. 
تمامی امکانات این برنامه به صورت رایگان در اختیار فرد قرار می‌گیرد اما اگر قصد دارید از تمام ابزارهای حرفه‌ای آن استفاده کنید، باید اشتراک ماهانه خریداری کنید.

•    Gifmob
اگر به دنبال یک برنامه ساده و راحت برای ساخت استاپ موشن هستید می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. شما با هر سطح توانایی و دانشی از موشن گرافیک که باشید قادر هستید تا با این برنامه کار کنید، gifmob بیشتر برای افرادی که در این زمینه مبتدی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
gifmob به هیچ عنوان پرداخت درون برنامه‌ای ندارد و تمامی امکاناتش به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در حال حاضر هم می‌توان آن را به روی نسخه اندروید و هم روی نسخه IOS نصب کرد.

•    Power Director
این برنامه ساخت موشن گرافیک علاوه بر کاربران اندروید برای کاربران IOS هم قابل استفاده است. با کمک آن به راحتی می‌توانید ساخت موشن گرافیک را با اضافه کردن فایل صدا انجام دهید. این برنامه توانسته قابلیت‌های بسیاری را چون اضافه کردن فابل صوتی به کلیپ، افکت‌های جذاب، اشتراک در یوتیوب و فیسبوک و قابلیت ضبط صدا را در اختیار شما قرار دهد.

•    Mojo
این برنامه بیشتر برای ساخت موشن‌های گرافیکی ساده استفاده می‌شود. این اپلیکیشن قادر است تا ویدئو شما را در همه جوانب ادیت کند، در واقع این یکی از ویژگی‌های خاص اپلیکیشن موجود است. در این برنامه به راحتی می‌توانید استیکرها و بخش‌های مختلف آن را شخصی‌سازی کنید، افرادی که به دنبال موشن گرافیک‌های ساده هستند می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.
در mojo بدون اینکه ویدئو را ذخیره کنید می‌توانید آن را انتشار دهید. تمامی امکانات این برنامه رایگان است اما اگر می‌خواهید از قالب‌ها و مدل‌های پیشرفته آن استفاده کنید بهتر است اشتراک سالانه آن را که 45 دلار است تهیه کنید.

•    Alight Motion
این برنامه تنها برای ساخت موشن گرافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر امکانات آن می‌توان به پشتیبانی از وکتور، جلوه‌های بصری و اصلاح رنگ، لایه‌های چندگانه گرافیکی، امکان تنظیم فریم موشن، تنظیم سرعت فریم موشن، خروجی گرفتن و افکت‌های مختلف آن اشاره کرد.

•    Animation Desk
بیشتر کاربران به دنبال برنامه‌ای هستند که بتوانند قدم به قدم ساخت موشن گرافیک و ادیت را انجام دهند، می‌توان گفت این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه‌ها برای ساخت موشن گرافیک است. در این برنامه شما می‌توانید بدون ذخیره کردن و گرفتن خروجی فایل نهایی خود را منتشر کنید. 
این برنامه روی هر دو سیستم اندروید و IOS قابل استفاده است اما نسخه اندروید آن کمی کند است و با مشکل مواجه می‌شود. animation desk همانند سایر برنامه‌ها دارای پرداخت درون برنامه‌ای است و تنها با پرداخت 5 دلار می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند شوید.

•    Stopmotion Studio
در ابتدا باید بگوییم که این برنامه هم برای کاربران اندروید و هم برای کاربران IOS مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کمک این برنامه می‌توانید استاپ موشن‌های زیبا و خلاقانه‌ای بسازید. استفاده از تمامی امکانات این برنامه رایگان است و نیازی به پرداخت درون شبکه‌ای نخواهید داشت.

•    Stick Draw
stick dtaw یکی از ساده‌ترین برنامه‌های موشن گرافیک برای کاربران اندروید است. با استفاده از آن می‌توانید استاپ موشن و موشن‌های گرافیکی با کمک خط و نقاشی بسازید. استفاده از امکانات آن کاملا رایگان بوده و به راحتی و در سریع‌ترین حالت ممکن قادر هستید تا از آن استفاده کنید.

•    Video Leap
این برنامه تنها برای کاربران IOS بوده و به عنوان یکی از کاملترین اپلیکیشن‌های ساخت موشن گرافیک معرفی شده است. video leap علاوه بر ساخت موشن گرافیک برای ساخت ویدئو و کلیپ‌های کوتاه با تنظیمات پیشرفته قابل استفاده است. در این برنامه امکان استفاد از افکت‌های مختلف و فریم به فریم در اختیار کاربران قرار داده شده است.

•    I Can Animate
یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای ساخت موشن گرافیک می‌توانید از آن استفاده کنید، I Can Animate است. این برنامه تنها روی سیستم IOS نصب خواهد شد، با کمک این برنامه می‌توانید لایه‌های مختلفی از ویدئو را ادیت کنید و با پرداخت 4 دلار حق اشتراک از تمامی امکانات و خدمات آن بهره‌مند شوید.
 

با نرم‌افزارهای ساخت موشن گرافیک بهترین محتوا را خلق کنید!
در این مقاله سعی کردیم تا تمامی اپلیکیشن‌هایی را که مناسب ساخت موشن گرافیک هستند را به شما معرفی کنیم. این اپلیکیشن‌ها هم مناسب با نسخه اندروید و هم IOS است. پس اگر قصد دارید تا با کمک گوشی ساخت موشن گرافیک را انجام دهید، بی‌شک این برنامه‌ها می‌توانند یکی از بهترین و مناسب‌ترین‌ برنامه‌ها برای شما باشد.

در مقاله آموزش حرفه ای دیجیتال مارکتینگ از اینفوگرام می‌خوانیم : شبکه‌ّهای اجتماعی یک دسته از فرزندان مهم عصر تکنولوژی و اینترنت هستند. در حال حاضر بیش از ۵/۳ میلیارد کاربر شبکه‌های اجتماعی در جهان وجود دارد و همین باعث می‌شود که شبکه‌های اجتماعی به یک بستر مهم برای بازاریابی تبدیل بشوند. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی عبارت است از استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای پیدا کردن بازار برای محصولات و خدمات یک شرکت. گوشی یکی از مهمترین ابزار برای فعالیت در این شبکه‌هاست و اگر کسب و کاری دارید باید بتوانید از این ابزار به خوبی استفاده کنید.
 
کد مطلب: 65864
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام