کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمریکا مجوز خرید تراشه برای هواوی صادر کرد

3 شهريور 1400 ساعت 9:57

ایتنا - دولت آمریکا بعد از مدتها مجوزی به ارزش صدها میلیون دلار صادر کرده تا شرکت چینی هواوی بتواند تراشه هایی برای برخی قطعات خودروهای مختلف خریداری کند.



هواوی مدت‌هاست که در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارد و حق خرید هیچ تراشه یا سخت‌افزار پیشرفته‌ای را از شرکت های آمریکایی ندارد. دلیل این مساله نگرانی های امنیتی اعلام شده است. در عین حال هواوی بارها تاکید کرده هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد و داده های خصوصی کاربران را در اختیار افراد و شرکت های ثالث قرار نمی دهد.

به گزارش ایتنا از فارس، هواوی بزرگ ترین شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان است و محدودیت های تجاری دولت ترامپ در زمینه فروش تراشه و دیگر محصولات فناورانه به آن مشکلاتی را برای ساخت گوشی و تجهیزات شبکه ای توسط هواوی به وجود آورده است. بایدن نیز این ممنوعیت ها و محدودیت ها را تمدید کرده و مانع از فروش تراشه های مورد نیاز هواوی برای راه اندازی شبکه های نسل پنجم آن شده است.

تراشه هایی که هواوی مجوز خرید آنها را از آمریکا دریافت کرده برای ساخت نمایشگرهای ویدئویی و حسگرهای خودروها مورد استفاده قرار می گیرند. به نظر می رسد دولت آمریکا به علت عدم حساسیت فناوری تراشه های یادشده اجازه فروش آنها را به چین صادر کرده است.


کد مطلب: 65862

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65862/آمریکا-مجوز-خرید-تراشه-هواوی-صادر

ايتنا
  https://www.itna.ir