۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۱

نکاتی در باب لزوم استفاده از آنتی‌ویروس‌ها!

ایتنا - اگر نرم‌افزار آنتی‌ویروس در سیستم خود ندارید ، همه ابزارهای متصل به اینترنت که دارید را در معرض خطر قرار می‌دهید.
نکاتی در باب لزوم استفاده از آنتی‌ویروس‌ها!

ما در طول این سالها داستان‌های وحشتناک بی‌شماری را به اشتراک گذاشته‌ایم. چیزی ساده به‌عنوان یک رمز عبور مسیریاب بدون تغییر می‌تواند نقطه ورود یک مهاجم برای خاموش کردن تلفن شما یا حتی مسخره کردن فرزندان شما از طریق یک دوربین امنیتی یا بلندگوی هوشمند باشد.

همه دستگاه‌هایی که شما در اختیاردارید احتمالاً داستانی مفصل در مورد زندگی شخصی شما بیان می‌کنند. از رایانامه‌های کاری و اسناد مهم گرفته تا عکس‌های خانوادگی ، رایانه‌ها و تلفن‌های ما بسیار مهم هستند. آیا دستگاه‌های شما واقعاً محافظت می‌شوند؟ اگر نرم‌افزار آنتی‌ویروس نصب ندارید ، پاسخ منفی است.

همه برنامه‌های آنتی‌ویروس برابر باهم نیستند. برخی به شما ، امکان حفاظت جامع در دنیای دیجیتال را که به‌طور فزاینده‌ای خطرناک است نمی‌دهند. به همین دلیل ما سه دلیل مهم را برای ارتقاء به اشتراک می‌گذاریم.


1. جرائم رایانه‌ای در حال بدتر شدن است.
هنگامی‌که متوجه شدید دسترسی به پرونده‌های مهم شما غیرقابل دسترسی است ، هکرها دست‌به‌دست می‌شوند و می‌ترسند. درحالی‌که استرس شما در بالاترین حد خود قرار دارد ، آن‌ها مبلغ مضحکی را تقاضا می‌کنند. تحقیقات Coveware نشان داد که در سال 2020 ، متوسط پرداختی که مجرمان سایبری درخواست کرده‌اند 178،000 دلار بوده است.

ممکن است احساس خوش‌بینی کنید و امیدوار باشید که پس از تخلیه حساب بانکی خود ، هکرها پایان    معامله خود را حفظ کنند.. متأسفانه این فقط آرزو است. درواقع ، State of Ransomware 2021 گزارش می‌دهد که تنها 65 درصد از داده‌ها پس از پرداخت دیه درواقع بازیابی می‌شوند. این بدان معناست که در صورت حمله باج افزار به سیستم شما هرگز و هرگز نباید هزینه پرداخت کنید. 

در دنیای دیجیتالی امروز همه‌گیر بودن جرائم سایبری را نمی‌توان انکار کرد. برای بدتر شدن اوضاع ، تکنیک‌های آن‌ها هرروز بهبود می‌یابد. این ما را به دلیل بزرگ بعدی می‌برد که باید نرم‌افزار آنتی‌ویروس خود را ارتقا دهید.
 


2. هکرها باهوش‌تر می‌شوند. 
پیشتر، ما به نحوه کار باج افزار پرداختیم. در اینجا جزئیات بیشتری وجود دارد که هکرها به رایانه شما نفوذ می‌کنند ، همه پرونده‌ها و برنامه‌های شمارا موردحمله قرار می‌دهند و همه‌چیز را رمزگشایی می‌کنند. شما نمی‌توانید به هیچ‌کدام دسترسی داشته باشید. این نقض کامل کار وزندگی شخصی شما است.

در حال حاضر، جنایتکاران تکنیک‌های خود را تقویت کرده‌اند. آن‌ها یک تکنیک جدید به نام رمزگذاری مضاعف ابداع کرده‌اند، یعنی زمانی که داده‌های شمارا دو بار در یک‌زمان رمزگذاری می‌کنند. 

با قرار دادن دو نوع باج‌افزار روی یکدیگر ، آن‌ها شمارا فریب می‌دهند تا دو برابر مبلغ باج افزار اصلی پرداخت کنید. فرض کنید آن‌ها برای رمزگشایی داده‌های شما 5000 دلار مطالبه می‌کنند. هکرها لایه اول را بلند می‌کنند ، فقط برای اینکه لایه دوم را در زیر پیدا کنید. برای اینکه اطلاعات شما سرانجام پس گرفته شود ، آن‌ها 5000 دلار دیگر درخواست می‌کنند. به همین ترتیب ، آن‌ها دو برابر ثروتمندتر هستند و پول و غرور شما از شما سلب می‌شود. نتیجه نهایی: انتظار نداشته باشید که هکرها به شما رحم کنند.

3. دفاع داخلی شما کافی نیست.
یک ثانیه وقت بگذارید و به تمام اطلاعات حساس ذخیره‌شده در رایانه و تلفن هوشمند خود فکر کنید. احتمالاً فرم‌های مالیاتی ، اطلاعات بانکی ، اوراق پزشکی و موارد دیگر دارید. این موارد ضروری هستند که نمی‌توانید از دست بدهید. 
کد مطلب: 65843
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام