۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۲
عکس روز ناسا

سه شب پر از بارش شهابی

ایتنا - تمام مسیرهای شهابی که هر کدام‌شان در برابر ستارگان پس‌زمینه قرار گرفتند، همگی به منبع تابش این بارش سالانه اشاره می‌کنند که در صورت فلکی برساووش (پرسئوس، Perseus) قرار دارد و از لحاظ تاریخی در بالای این افق روستایی ایستاده است.
سه شب پر از بارش شهابی
قاب‌های دوربینی که سه شبِ بدون ماه را زیر ستارگان گذراند، توانستند این ترکیب آسمانی زیبا را ایجاد کنند. این تصاویر در طی شب‌های ۱۱ تا ۱۳ ماه اوت و در زمانی که سیاره زمین در حال طی کردن از مسیر غبارآلود و گرد و خاکی دنباله‌دار Swift-Tuttle بود، ثبت شدند. یک نوردهی طولانی، که در پیش‌زمینه ثبت نشده، به همراه بسیاری از عکس‌ها برای ردیابی شهاب‌سنگ‌های بارش شهابی گرفته شد. باید گفت که این عکس‌ها در یکی از روستاهای کشور مجارستان گرفته شدند.
 
تمام مسیرهای شهابی که هر کدام‌شان در برابر ستارگان پس‌زمینه قرار گرفتند، همگی به منبع تابش این بارش سالانه اشاره می‌کنند که در صورت فلکی برساووش (پرسئوس، Perseus) قرار دارد و از لحاظ تاریخی در بالای این افق روستایی ایستاده است.
 
البته ذرات غبار دنباله‌دار در امتداد مسیرهای موازی با یکدیگر حرکت می‌کنند. اثر تابشی فقط به اثر پرسپکتیو مربوط می‌شود؛ زیرا اینطور به‌نظر می‌رسد که این مسیرهای موازی، در فاصله‌ای دور و در آسمان پرستاره همگرا هستند و به یکدیگر می‌رسند.
 
کد مطلب: 65825
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام