۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۰

ممنوعیت فعالیت طالبان در یوتیوب

ایتنا -​​​​​​​سایت ویدیویی یوتیوب گوگل اعلام کرد حساب‌هایی که تصور می رود متعلق به طالبان بوده و توسط این گروه اداره می شود، ممنوع می شوند.
ممنوعیت فعالیت طالبان در یوتیوب


پس از خروج آخرین نیروهای نظامی باقی مانده آمریکا از افغانستان در ماه گذشته، پیشروی نیروهای طالبان و تصرف مناطق از سوی آنها سرعت گرفت. نیروهای طالبان روز یکشنبه وارد کابل شدند. بازگشت آنها نگرانیها نسبت به سرکوب آزادی بیان و حقوق بشر به خصوص حقوق زنان را برانگیخته و همچنین نگرانیهایی را درباره تبدیل شدن دوباره افغانستان به کانون تروریسم جهانی را به همراه داشته است. در این بین، شرکتهای شبکه اجتماعی آمریکایی تلاش می کنند مقررات خود را درباره این گروه را به شکل علنی روشن کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی اعلام کرد سرویس پیام رسان واتس‌اپ فیس‌بوک خط کمک شکایتها که توسط طالبان پس از به دست گرفتن کنترل کابل راه اندازی شده بود را مسدود کرده است.

سخنگوی واتس‌اپ در این باره اظهارنظر نکرد اما گفت: این سرویس پیام رسان در راستای قوانین تحریمهای آمریکا، موظف به ممنوع کردن حساب‌هایی است که به نظر می رسد خود را حساب‌های رسمی طالبان معرفی می کنند.

شماره رسیدگی به شکایت که یک خط تماس اضطراری برای شهروندان افغان به منظور گزارش خشونت، غارت یا مشکلات دیگر بود روز سه شنبه به همراه سایر کانالهای طالبان توسط فیس بوک مسدود شد.

فیس بوک روز دوشنبه اعلام کرد طالبان را یک گروه تروریستی می شناسد و فعالیت این گروه و محتوای حمایت کننده از آن را در پلتفرمهایش ممنوع می کند.

بر اساس گزارش رویترز، یوتیوب روز دوشنبه درباره ممنوع کردن طالبان حاضر نشده بود اظهارنظر کند.
کد مطلب: 65815
برچسب ها: یوتیوب طالبان
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام