۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۹

قرارداد شرکت لایتنینگ در زمینه تولید اتوبوس‌های برقی با شرکت وارن‌بافت

ایتنا - قرار است شرکت لایتنینگ، اتوبوس‌هایی برقی برای شرکت فارست‌ریور تولید کند. با این خبر، سهام لایتنینگ ۵۵ درصد افزایش یافت.
قرارداد شرکت لایتنینگ در زمینه تولید اتوبوس‌های برقی با شرکت وارن‌بافت
سهام شرکت Lightning eMotors Inc پس از آن که اعلام شد این شرکت برقی‌سازی خودروهای تجاری، با یک سازنده اتوبوس تحت حمایت شرکت Berkshire Hathaway Inc به همکاری استراتژیک خواهد پرداخت، افزایش چشمگیری پیدا کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از بلومبرگ، بر اساس بیانیه هفته گذشته، شرکت لایتنینگ که سهام آن در ماه مه و پس از ادغام با یک شرکت دیگر در بازار معاملات دادوستد شد، مجموعه تولید و انتقال برق کاملاً الکتریکی تولید می‌کند و برای شرکت Forest River Berkshire نیز محصولات و خدمات شارژ ارائه می‌دهد. این شرکت‌ها اعلام کردند که درنظر دارند بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ اتوبوس شاتل مستقر کنند.
 
گفتنی است هفته گذشته سهام لایتنینگ در بازار بورس نیویورک ۸۵ درصد افزایش یافت و به نزدیکی ۱۲ دلار رسید. جالب آنکه ارزش این سهم از روز ۷ مه تا هفته گذشته، ۲۶ درصد سقوط کرده بود.
 
گفته می‌شود شرکت فارست‌ریور برای تولید اتوبوس‌های شاتل کلاس ۴ و ۵ خود از سامانه تولید و انتقال برقی لایتنینگ استفاده خواهد کرد. این دو شرکت، ارزش بالقوه قرارداد خود را ۸۵۰ میلیون دلار تخمین زده‌اند.
 

 معامله با مشاغل مرتبط با شرکت میلیاردر وارن بافت، پیروزی بزرگی برای لایتنینگ رقم می‌زند که گفته می‌شود پس از تصاحب یک سری شرکت نوپای مرتبط با خودروهای برقی با شکست روبرو شده بود. بدین‌ترتیب سازنده‌ای که قبلاً با نام Lightning Hybrids شناخته می‌شد، شاسی خودروهای تجاری را از شرکت‌هایی از جمله فورد موتور خریداری می‌کند و نسخه‌های برقی را در کارخانه وسیع در ایالت کلرادو مونتاژ می‌کند.
 
شنیده‌ها حاکی است فارست‌ریور که اتوبوس‌های شاتل خود را با نام‌های Starcraft ،Glaval و Champion می‌فروشد، قصد دارد خودروهای برقی خود را از طریق شبکه بیش از ۱۰۰ نمایندگی در ایالات متحده و کانادا به بازار عرضه کند.
کد مطلب: 65811
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام