۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

وضعیت مشترکان اینترنت موبایل پهن باند

ایتنا - با توجه به محبوب‌تر بودن اینترنت موبایل در کشور، پهنای باند موبایل به سرویس اینترنت قابل‌حمل گفته می‌شود که با سرویس اینترنت سلولار دسترسی به اینترنت را برای دستگاه شما فراهم می‌کند.
وضعیت مشترکان اینترنت موبایل پهن باند

روز به روز به تعداد کاربران اینترنت در کشور افزوده می‌شود. انواع سرویس‌های اینترنت توسط شرکت‌ها و اپراتورها به مشترکان ارائه می‌شود و دسترسی به اینترنت نیز آسان‌تر می‌شود. در این میان، اینترنت موبایل به دلیل در دسترس‌تر بودن و استفاده آسان‌تر،‌ طرفداران بیشتری میان کاربران ایرانی دارد.
با توجه به افزایش تعداد کاربران، به پهنای باند بیشتری نیز نیاز است.

پهنای باند به انتقال داده‌های پهنای باند اشاره دارد، اما در عمل، اینترنت باند پهن معمولاً به سیگنال همیشه روشن و پرسرعت تحویل داده شده از طریق خطوط کابل، خطوط تلفن، فیبر نوری یا سیگنال‌های رادیویی اشاره دارد. به زبان ساده‌تر؛ پهنای باند مسیری است که آن داده‌ها طی می‌کنند. انواع مختلفی از پهنای باند وجود دارد- کابل، DSL، فیبرنوری، بی‌سیم، بی‌سیم ثابت و پهنای باند ماهواره‌ای – که هر کدام مزایا و معایبی دارند. درواقع پهنای باند موبایل یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف سرعت دسترسی به اینترنت از ارائه دهندگان تلفن همراه برای دستگاه های قابل حمل استفاده می شود .

با توجه به محبوب‌تر بودن اینترنت موبایل در کشور، پهنای باند موبایل به سرویس اینترنت قابل‌حمل گفته می‌شود که با سرویس اینترنت سلولار دسترسی به اینترنت را برای دستگاه شما فراهم می‌کند.

بر طبق آخرین آمار ارائه شده، همراه اول، بیش از ‌9 میلیون مشترک 3G و بیش از 32 میلیون مشترک 4G از میان هشتاد و دو میلیون مشترک اینترنت موبایل در کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد که شامل بیش از 41 میلیون کاربر می‌شود.
ایرانسل نیز حدود 36 میلیون کاربر را تحت پوشش خدمات 3G و 4G قرار داده است و اپراتور سوم کشور نیز بیش از چهار میلیون مشترک را تحت پوشش قرار داده. 

ضریب نفوذ اینترنت 3G و 4G در کشور 96 درصد است که در میان سه اپراتور  کشور، بیشترین سهم را بزرگ‌ترین اپراتور کشور، همراه اول، از آن خود کرده است.

 
 
کد مطلب: 65810
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام