۰
plusresetminus
شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۸
با هدف افزایش محرمانگی،

نسخه اندروید کروم در «حالت ناشناس» ممکن است به زودی ارائه شود

ایتنا - حالت ناشناس، با اینکه گاهی با حفاظت خصوصی کامل اشتباه گرفته می‌شود، ولی مشخصا برای شما این اطمینان خاطر را فراهم می‌آورد که ردپایی از شما بر روی خود مرورگر باقی نخواهد ماند.
نسخه اندروید کروم در «حالت ناشناس» ممکن است به زودی ارائه شود
مرورگری خصوصی یا حالت ناشناس (incognito mode) یکی از بنیادی‌ترین مکانیسم‌های حفاظت از حریم خصوصی است که مرورگرهای وب در حال حاضر به کاربران ارائه کرده‌اند. حالت ناشناس، با اینکه گاهی با حفاظت خصوصی کامل اشتباه گرفته می‌شود، ولی مشخصا برای شما این اطمینان خاطر را فراهم می‌آورد که ردپایی از شما بر روی خود مرورگر باقی نخواهد ماند.
با این حال، این حفاظت در صورتی که گوشی شما را در اختیار داشته باشد و مرورگر باز باشد سودمندی خاصی نخواهد داشت. به این علت است که گوگل در حال کار بر روی ایجاد یک مکانیسم احرازهویت مجدد برای حالت ناشناس است که به زودی به اندروید خواهد آمد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اسلش‌گیر، دسترسی فیزیکی به یک دستگاه، همیشه باعث زیر سوال رفتن قابلیت‌های امنیتی آن می‌شود، به ویژه زمانی که گوشی از حالت قفل خارج شده باشد (آنلاک باشد). همچنین، حالت ناشناس وقتی که برگه‌ها (تب‌ها) در پس‌زمینه باز باشند بی‌فایده می‌شود، و یک کاربر غیرمجاز می‌تواند به آن برگردد (سوئیچ‌بک کند) و آنچه در حالت محرمانه در حالت مرورگری بودید را ببیند.
اینجاست که افزودن یک قفل دیگر به حالت ناشناس باعث افزوده شدن یک لایه دیگر امنیتی می‌شود، با این فرض که شما PIN یا احرازهویت بیومتریک را بر روی گوشیتان فعال‌سازی کرده‌اید.
 


وب‌سایت Chrome Story گزارش کرده است که یک پرچم جدید در کروم برای ورژن Canary توسعه اندروید ارائه می‌شود که دقیقا همین قابلیت را فراهم خواهد آورد.
وقتی این پرچم فعال‌سازی شد و کروم ری‌استارت شد، یک تنظیمات جدید در بخش «حریم خصوصی و امنیت» برای شما امکان فعال یا غیرفعال کردن احرازهویت مجدد را فراهم خواهد آورد. در صورتی که آن را فعال کنید، از شما خواسته خواهد شد که PIN گوشیتان را وارد کنید یا از تشخیص چهره یا اثرانگشتتان برای دسترسی به برگه‌های ناشناس استفاده کنید.
البته گوگل این قابلیت را قبلا به صورت آزمایشی در نسخه iOS کروم ارائه کرده بود.
 
با این حال، کاربران باید به خاطر داشته باشند که حالت «مرورگری خصوصی» کاملا هم امن نیست، و وب‌سایت‌ها، اپراتورهای مخابراتی و حتی گوگل همچنان می‌توانند متوجه فعالیت‌های شما بشوند.
 
کد مطلب: 65795
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام