۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۳

با به‌روزرسانی جدید فایرفاکس، HTTPS به پیشفرض برای سشن‌های مرورگری تبدیل شد

موزیلا می‌گوید که وقتی یک صفحه با استفاده از HTTPS بارگیری شود، در بیشتر موارد، اجزاء صفحه نیز با استفاده از اتصال امن بارگیری خواهد شد.
با به‌روزرسانی جدید فایرفاکس، HTTPS به پیشفرض برای سشن‌های مرورگری تبدیل شد
موزیلا یک به‌روزرسانی جدید برای مرورگر فایرفاکسش ارائه نموده است که این مرورگر را به ویرایش 91 می‌رساند.
یک به‌روزرسانی کلیدی در فایرفاکس 91 در مورد پنجره‌‎های «مرورگری خصوصی» با استفاده از اتصالات رمزنگاری‌شده HTTPS به طور پیش‌فرض در صورت امکان انجام شده است.

برای کسانی که با مفهوم HTTPS آشنایی ندارند شایان ذکر است که این پروتکل از اتصال‌های امن و رمزنگاری‌شده بین مرورگر و وب‌سایت‌هایی که کاربر از آنها بازدید می‌کند پشتیبانی می‌کند. اتصال‌های HTTP استاندارد داده‌ها را در محیط اینترنت در قالب متن روشن حفاظت‌نشده ارسال می‌کنند که برای یک هکر امکان رهگیری و دیدن داده‌ها را فراهم می‌آورد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اسلش‌گیر، اکنون موزیلا اعلام کرده است که در فایرفاکس 91، HTTPS خط مشی پیش‌فرض برای «پنجره‌های مرورگری خصوصی» است. موزیلا می‌گوید که این یک بهبود قابل توجه در نحوه هندلینگ نشانی‌های صفحه وب است که از امنیت پشتیبانی می‌کنند.

مرورگر به طور اتوماتیک هر نشانی وبی که در میله نشانی وارد می‌شود را چک می‌کند تا ببیند که آیا از اتصالهای HTTPS پشتیبانی می‌کند یا نه. صفحات وبی که از اتصال‌های امن پشتیبانی نمی‌کنند در حالت پیش‌فرض در اتصال‌های HTTP استاندارد قرار خواهند داشت.
 


یک هشدار بالقوه در استفاده از اتصال امن این است که امنیت مستقیما به بارگیری اجزاء صفحه، از جمله تصاویر، استایل‌ها یا اسکریپت‌ها، اعمال نمی‌شود. با این حال، HTTPS بارگیری صفحات به امن‌ترین شکل ممکن را تضمین می‌کند.
موزیلا می‌گوید که وقتی یک صفحه با استفاده از HTTPS بارگیری شود، در بیشتر موارد، اجزاء صفحه نیز با استفاده از اتصال امن بارگیری خواهد شد.
 
موزیلا قصد دارد تا در به‌روزرسانی‌های آتی HTTPS را به عنوان پیش‌فرض برای سشن‌های بیرون از «پنجره‌های خصوصی» قرار دهد.
 
فایرفاکس تنها مرورگری نیست که HTTPS را به عنوان پیش‌فرض قرار می‌دهد. در آوریل 2021، ویرایش 90 کروم نیز HTTPS را به اتصال پیشفرضی تبدیل کرد که این مرورگر برای تمام سشن‌ها، و نه فقط سشن‌های خصوصی، استفاده می‌کند. کروم 90 همچنین کدک AV1 را به چت‌های ویدئویی افزود.
 
 
کد مطلب: 65761
برچسب ها: فایرفاکس HTTPS
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام