کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عکس روز ناسا

پلوتو با رنگ‌های جالب و پیشرفته

22 مرداد 1400 ساعت 22:43

ایتنا - پلوتو رنگارنگ‌تر از آن چیزی است که می‌بینیم. داده‌های رنگی و تصاویر با وضوح بالا از مشهورترین سیاره کوتوله منظومه شمسی که توسط فضاپیمای رباتیک افق‌های جدید (New Horizons) به صورت دیجیتالی ترکیب شده‌اند تا نمای رنگی بهتری از این سیاره باستانی ارائه دهند.


پلوتو رنگارنگ‌تر از آن چیزی است که می‌بینیم. داده‌های رنگی و تصاویر با وضوح بالا از مشهورترین سیاره کوتوله منظومه شمسی که توسط فضاپیمای رباتیک افق‌های جدید (New Horizons) در جریان پرواز خود در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۵ گرفته شده است، به صورت دیجیتالی ترکیب شده‌اند تا نمای رنگی بهتری از این سیاره باستانی ارائه دهند.
 
تصویر رنگی و برگزیده امروز نه تنها از نظر زیبایی پرجلوه است، بلکه از نظر علمی نیز مفید است و مناطق سطحی با ترکیب شیمیایی متفاوت را از نظر بصری متمایز می‌کند. به عنوان مثال، در قسمت پایین و سمت راست عکس، ناحیه Tombaugh Regio به رنگ قلب روشن به وضوح نشان داده شده که می‌توان آن را به دو ناحیه تقسیم کرد که از لحاظ زمین‌شناختی متفاوت هستند. لبه سمت چپ موسوم به Sputnik Planitia نیز به طور غیرمعمول صاف به نظر می‌رسد.
 
کاوشگر افق‌های جدید، پس از پلوتو و در سال ۲۰۱۹ با گذر از کنار سیارک Arrokoth نیز به گشت و گذار خود ادامه داد و گفته می‌شود اکنون از سرعت کافی برای فرار کامل از منظومه شمسی برخوردار است.

 


کد مطلب: 65737

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65737/پلوتو-رنگ-های-جالب-پیشرفته

ايتنا
  https://www.itna.ir