۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۸

جاسوسی از کاربران باعث اخراج کارمندان گوگل شد

ایتنا - ​​​​​​​گوگل ده‌ها کارمند خود را به دلیل سوءاستفاده از ابزارهای داخلی برای دسترسی به اطلاعات کاربران اخراج کرده است.
جاسوسی از کاربران باعث اخراج کارمندان گوگل شد


وب سایت وایسز مادربرد در گزارشی با اشاره به اسناد داخلی گوگل درباره این تحقیقات نوشت: در بعضی از موارد کارمندان گوگل با استفاده از ابزارها که برخلاف سیاستهای گوگل بوده، از کارمندان دیگر جاسوسی کرده اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق اسناد مشاهده شده توسط مادربرد، گوگل سال میلادی گذشته ۳۶ کارمند را اخراج کرد که بیشتر آنها به شکل نادرستی از اطلاعات محرمانه استفاده کرده بودند به عنوان مثال اطلاعات را با افراد خارج از شرکت در میان گذاشته بودند. این شرکت ۱۸ نفر را در سال ۲۰۱۸ و ۲۶ نفر را در سال ۲۰۱۹ به دلایل مربوط به امنیت اخراج کرده بود.

سخنگوی گوگل به اینسایدر گفت: ما دسترسی کارمندان را از طریق شماری از حفاظتهای رایج صنعت به شدت محدود کرده ایم که شامل محدود کردن دسترسی به اطلاعات کاربران برای افراد لازم، الزام به داشتن دلیل موجه برای دسترسی به چنین اطلاعاتی، بازبینی چند مرحله ای پیش از موافقت با دسترسی به اطلاعات حساس و مونیتورینگ موارد غیرمعمول دسترسی و تخلفات است.

این خبر پس از انتشار کتاب جدیدی اعلام شد که در آن به سوءاستفاده مشابه کارمندان گوگل از اطلاعات کاربران اشاره شده است.

در کتاب "حقیقت زشت: جنگ داخلی فیس بوک برای حاکمیت" آمده است" فیس بوک ۵۲ نفر را در فاصله سال ۲۰۱۴ تا اوت سال ۲۰۱۵ به دلیل دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران به دلایل شخصی، اخراج کرد. یک مهندس از دسترسی خود به اطلاعات کاربران فیس بوک برای ردیابی یک زن استفاده کرده بود.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، سایر شرکتهای فناوری هم موارد مشابه سوءاستفاده کارمندانشان از اطلاعات کاربران را تجربه کرده اند. کارمندان اسنپ چت چند سال پیش از امکان دسترسی به اطلاعات کاربران برای جاسوسی از افرادی که از ابزارهای داخلی استفاده می کردند، سوءاستفاده کرده بودند.
کد مطلب: 65719
برچسب ها: گوگل جاسوسی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام