۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۸

برنامه‌های اینتل برای عبور از تراشه‌های 3 نانومتری

ایتنا- کمپانی اینتل از برنامه‌های خود برای عرضه پردازنده‌های مبتنی بر معماری 2 نانومتری در طی سال‌های آینده میلادی خبر داد.
برنامه‌های اینتل برای عبور از تراشه‌های 3 نانومتری
کمپانی اینتل از برنامه‌های خود برای عرضه پردازنده‌های مبتنی بر معماری 2 نانومتری در طی سال‌های آینده میلادی خبر داد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی اینتل در ابتدای سال میلادی جاری اعلام کرد که قصد دارد دوباره جایگاه اول تولید پردازنده‌ها و برتری بی قید و شرط را در دنیای کامپیوتر پس بگیرد. این کمپانی در حال حاضر از برنامه‌های خود برای رسیدن به این هدف رونمایی کرده است.
 
پت جلسینگر به عنوان مدیر ارشد اجرایی اینتل و دکتر ان لکهر به عنوان معاون ارشد بخش توسعه فناوری این کمپانی در رابطه با برنامه‌های اینتل برای آینده‌ای روشن اظهار نظر کردند. بر اساس گفته آنها اینتل همچنان بازار تراشه‌های 10 و 7 نانومتری خود را حفظ خواهد کرد.
 

پس از آن اینتل تصمیم دارد تا فعالیت‌های خود را در زمینه تراشه‌های با معماری کمتر از 7 نانومتر گسترش داده و هر ساله محصول جدیدی را به بازار معرفی کند. بر همین اساس انتظار داریم که این کمپانی در پاییز سال میلادی جاری پردازنده‌های Alder Lake که ترکیبی از هسته‌های کم و پر قدرت هستند را به بازار عرضه کرده و پس از آن به سراغ تراشه‌های 4 نانومتری Meteor Lake برود.
 
همچنین اینتل برای یک گره 3 نانومتری مبتنی بر EUV از فناوری ویژه‌ای استفاده می‌کند که از فرآیند تولید انرژی بالا برای ساده سازی ایجاد تراشه استفاده می‌کند. علاوه بر این نباید فناوری 20A را برای گره آنگستروم از یاد برد. این فناوری در حدود 2 نانومتر بوده و پس از گره 18A که اینتل تولید آن را در حدود سال 2025 آغاز می‌کند، عرضه خواهد شد.
 
این برنامه انتشار اندکی تهاجمی به نظر می‌رسد و اینتل در زمینه دستیابی به اهدافی که در رابطه با گره‌های جدید برای خود تعریف می‌کند، سابقه خوبی ندارد. با این حال اگر این کمپانی حتی بتواند به این اهداف نزدیک شود می‌بایست انتظار داشته باشید که لپ تاپ‌ها و دسکتاپ‌های شما در چند سال آینده پیشرفت چشمگیری داشته باشند.
کد مطلب: 65709
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام