۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۹

جو بایدن: نیمی از خودروهای فروشی در سال 2030 باید برقی یا هیبریدی باشند

ایتنا- قانون جدید بایدن که در ضدیت با قانون دولت ترامپ ارائه شده است خودروسازان فعال در بازار آمریکا را موظف می‌کند که حداقل نیمی از خودروهای مدل سال 2030 را به صورت برقی یا هیبریدی به بازار عرضه کنند.
جو بایدن: نیمی از خودروهای فروشی در سال 2030 باید برقی یا هیبریدی باشند
 
قانون جدید بایدن که در ضدیت با قانون دولت ترامپ ارائه شده است خودروسازان فعال در بازار آمریکا را موظف می‌کند که حداقل نیمی از خودروهای مدل سال 2030 را به صورت برقی یا هیبریدی به بازار عرضه کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  theverge، جو بایدن می‌خواهد 50 درصد از تمامی خودروهای جدید فروخته شده در ایالات متحده در سال 2030 تمام برقی، هیبردی یا هیدروژنی باشند. او این هدف را به زودی به یک قانون اجرایی تبدیل خواهد کرد.
 
علاوه بر این دولت بایدن مصرف سوخت و استاندارد‌های انتشار گاز جدیدی را پیشنهاد خواهد کرد که به صورت غیر مستقیم روی گرداندن دولت ترامپ از قوانین دوران اوباما در مورد اتومبیل‌های ساخته شده در سال 2025 را بی اثر خواهد کرد. او همچنین قانونی را امضا خواهد کرد که سازمان حفاظت محیط زیست و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها را به ایجاد قوانین سخت گیرانه بلند مدت برای پشتیبانی از هدف جدید او که شامل خودروهای نیمه سنگین و سنگین نیز می‌شود، مکلف می‌کند.
 
 
 
برنامه‌های دولت بایدن به اندازه رویکردهایی که در سراسر جهان پیشنهاد شده یا به راه افتاده است، سخت گیرانه نیست اما در هر صورت نشان دهنده آن است که آمریکا از روند فعلی جهان و به خصوص اتحادیه اروپا پیروی می‌کند. به گفته رویترز از نظر سیاسی، قانون پیشنهادی اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها به دنبال این است که متوسط مصرف سوخت سالانه را به کمتر از چهار درصد میانگین نهایی حمل و نقل را به حدود 52 مایل در هر گالن برای خودروهای مدل 2026 محدود کند.
 
خودروسازان در دوران اوباما مجبور بودند میانگین مصرف سوخت ناوگان خود را با هدف رسیدن به متوسط 54 مایل در هر گالن برای خودروهای مدل سال 2026، هر سال پنج درصد افزایش دهند. دولت ترامپ این رقم را در اوج بحران آب و هوا و همه گیری ویروس کرونا تا سالانه 1.5 درصد و میانگین هدف 40 مایل در هر گالن کاهش داد. این امر علیرغم پیروی بیش از حد خودروسازان از قانون تصویب شده در دولت اوباما اتفاق افتاد.
 
پیشنهادات جدید دولت بایدن در حال حاضر با حمایت برخی از خودروسازان بزرگ روبرو شده است. البته هر کدام از این خودروسازان اهداف جداگانه‌ای برای برقی کردن ناوگان خود تعیین کرده اند که به زودی از آنها پرده برمی دارند.
کد مطلب: 65705
نام شما
آدرس ايميل شما


حاج علی محمد آیین
feedback
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه ارذل دلال در ایران خودرو و سایپا ....نسبت به تولید خودرو برقی اقدام کنید ....تا حداقل دینتان را بعد از این همه دزدی از جیب ملت برای نسل آینده جبران شود ....
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام