کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همراه اول میزبان اصلی تماس‌های مشترکان بدون آنتن ایرانسل و رایتل

15 مرداد 1400 ساعت 21:06

ایتنا - هزینه رومینگ مطابق پروتکل از پیش تعریف شده، مابین اپراتورها تسهیم می‌گردد و در نتیجه، ‌برای مشترکان هیچ هزینه‌ای دربرنخواهد داشت، ضمن اینکه این سرویس اساسا و به صورت پیش‌فرض در سیم‌کارت‌ها فعال است.



با افزایش شمار کاربران و مشتریان اپراتورها، خدمات و قابلیت‌های جدید و بیشتری از سوی این شرکت‌ها به مشترکان عرضه می‌گردد تا بتوانند در هر لحظه و هر کجا، ارتباطات و نیز تبادل اطلاعات خود را به خوبی ادامه دهند.
یکی از این قابلیت‌های مهم، ‌امکان «رومینگ» است.

در حالت کلی، «رومینگ» به معنای آن است که مشترک یک اپراتور در حالتی که در منطقه تحت پوشش آنتن‌دهی این اپراتور قرار ندارد، ، بتواند بدون هیچگونه محدودیتی، از پوشش شبکه اپراتور دیگری استفاده کند و همچنان تماس‌ها و ارتباطات خود را ادامه دهد.

به عنوان مثال، مشترک باید قادر باشد در حین جابجایی و مسافرت، همچنان امکان استفاده از شبکه و تماس را داشته باشد، و این امر البته مستلزم آن است که بین اپراتورها، توافق و نیز مناسبات فنی برای این موضوع با دیگر اپراتورها انجام شده باشد. در این حال، اپراتور مبدا به عنوان «میهمان»، و اپراتور مقصد به عنوان «میزبان» شناخته می‌شود.
بنابراین و مطابق این پروتکل، مشترک هر اپراتور در هر لحظه می‌تواند از پوشش شبکه‌ای دیگر اپراتورها استفاده نماید تا تماس و ارتباطش هیچ اختلال و آسیبی نداشته باشد.

هزینه رومینگ: گفتنی است که هزینه رومینگ مطابق پروتکل از پیش تعریف شده، مابین اپراتورها تسهیم می‌گردد و در نتیجه، ‌برای مشترکان هیچ هزینه‌ای دربرنخواهد داشت، ضمن اینکه این سرویس اساسا و به صورت پیش‌فرض در سیم‌کارت‌ها فعال است.

 اما با توجه به اینکه رومینگ، یک نوع قرارداد و پروتکل همکاری مابین اپراتورهای تلفن همراه است، می‌توان به صراحت دریافت که سهم میزبانی هر اپراتور در فرایند رومینگ، در واقع نسبت مستقیم با پوشش شبکه آن دارد؛ به عبارت دیگر، هر چه اپراتوری قادر باشد تعداد کاربران بیشتری از دیگر اپراتورها را میهمان خود نماید، بدین معناست که در عمل، دارای پوشش شبکه و فراگیری بیشتری است.

گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (فصل بهار 1400) به عنوان رگولاتور عرصه ارتباطات کشور، شمایی از آخرین وضعیت موجود در این زمینه را نمایش می‌دهد.
مطابق گزارش جدید این سازمان که به بهار 1400 مربوط می‌شود، همراه اول، بیشترین نرخ میزبانی رومینگ از دیگر اپراتورها را بر عهده داشته است، که چیزی بیش از شش برابر از رتبه بعدی بالاتر است.
 


کد مطلب: 65701

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65701/همراه-اول-میزبان-اصلی-تماس-های-مشترکان-بدون-آنتن-ایرانسل-رایتل

ايتنا
  https://www.itna.ir