۰
plusresetminus
جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۶

کالاهای مرجوعی آمازون امحا نمی‌شوند

ایتنا - فروشگاه اینترنتی آمازون در یک پست وبلاگ اعلام کرد این برنامه ها به ایجاد یک اقتصاد چرخشی کمک خواهند کرد.
کالاهای مرجوعی آمازون امحا نمی‌شوند

شرکت آمازون برای این که به محصولات مرجوعی به فروشگاه اینترنتی این شرکت یا کالاهای فروش نرفته فرصت حیات دوباره ای دهد، دو برنامه را به اجرا گذاشت.

برنامه‌های آمازون کمتر از دو ماه پس از گزارش شبکه ITV رونمایی شده اند. این شبکه انگلیسی گزارش کرده بود چطور آمازون هر سال میلیونها کالای فروش نرفته شامل تلویزیونهای هوشمند، لپ تاپ و سشوار را در یکی از ۲۴ انبارش در انگلیس نابود می کند. در پی پخش این گزارش، آمازون به شدت هدف انتقاد قانونگذاران و مدافعان محیط زیست انگلیس قرار گرفت و حتی بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور وعده داد به این اتهامات رسیدگی می کند. سازمان صلح سبز در پست وبلاگی در ۲۸ ژوئن اعلام کرد تحقیقات ITV نشان داد آمازون بر مبنای یک مدل اقتصادی بنا شده بر طمع و سرعت عمل می کند. این گروه هزینه انسانی و محیط زیستی اسراف آمازون را سرسام آور خواند.

آمازون در واکنش به این انتقادات اعلام کرد در راستای هدف صفر کردن امحای کالاهای مانده تلاش می کند و در حال حاضر هیچ کالایی به محل دفن زباله ها در انگلیس فرستاده نشده است.

اولین برنامه آمازون به فروشندگان در پلتفرم این شرکت اجازه می دهد کالاهای مرجوعی را تحت عنوان کالاهای دست دوم بفروشند. تحت این برنامه، کالاهای مرجوعی به صورت خودکار به آمازون برای ارزیابی پس فرستاده می شوند. بمحض دریافت کالا، آمازون مشخص می کند که آیا کالا در حد نو است، استفاده شده خیلی خوب، استفاده شده خوب یا استفاده شده قابل قبول است. سپس فروشندگان بر مبنای وضعیت کالا، قیمتی برای آن تعیین می کنند.

آمازون اعلام کرد این برنامه در انگلیس به اجرا درآمده اما تا پایان سال به آمریکا توسعه پیدا خواهد کرد. همچنین این برنامه در آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا تا اوایل سال ۲۰۲۲ اجرا خواهد شد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، برنامه دوم آمازون به فروشندگان اجازه می دهد از کانال عمده فروشی مجدد و فناوری آمازون برای جبران بخشی از هزینه موجودی، از کالاهای مرجوعی و اضافه انبار استفاده کنند. این برنامه در آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا فعال بوده و در انگلیس از اوت به اجرا گذاشته می شود.
کد مطلب: 65699
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام