۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۲۰

گوگل تنسور چیست و چه دستگاه هایی از آن بهره مند خواهند شد؟

ایتنا- کمپانی گوگل به تازگی اعلام کرده است که تلفن‌های همراه پیکسل 6 و پیسکل 6 پرو با تراشه خانگی این شرکت که با نام تجاری تنسور عرضه می‌شود، روانه بازار خواهند شد.
گوگل تنسور چیست و چه دستگاه هایی از آن بهره مند خواهند شد؟
کمپانی گوگل به تازگی اعلام کرده است که تلفن‌های همراه پیکسل 6 و پیسکل 6 پرو با تراشه خانگی این شرکت که با نام تجاری تنسور عرضه می‌شود، روانه بازار خواهند شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  pocket-lint، گوگل به تازگی از تلفن‌های همراه هوشمند پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو پرده برداری کرد و در معرفی مشخصات داخلی این دو به تراشه جدیدی اشاره کرد که مغز متفکر آنها خواهد بود. این تراشه که تنسور نام دارد از روی واحد‌های پردازشی تنسور نام گذاری شده است که گوگل از آنها در دیتاسنترهای خود استفاده می‌کند.
 
به صورت کلی می‌توان اظهار داشت که تنسور تراشه خانگی گوگل است. این تراشه تنها از یک پردازنده تشکیل نشده است. پیش از این گوگل در ساخت تلفن‌های همراه هوشمند بر پردازنده‌های کوالکام متکی بود اما با حرکت بسیاری از سازندگان به سوی ایجاد تراشه‌های برند خود، این کمپانی نیز تصمیم گرفت تا این مسیر را در پیش بگیرد.
 
 
 
ریک اوسترلو به عنوان مدیر بخش سخت‌افزار گوگل در رابطه با معماری تنسور اظهار داشته است که این تراشه جدید گوگل برپایه همان معماری ARM ساخته شده است که کوالکام و سایر پردازنده‌های تلفن همراه از آن بهره مند شده اند. پس بنابراین با تراشه‌ای 5 نانومتری مجهز به 8 هسته روبرو هستیم.
 
همچنین طراحی تنسور به عهده خود گوگل بوده است اما هنوز مشخص نیست که این کمپانی ساخت تمامی اجرای داخلی این تراشه از قبیل پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی و مودم 5G را به تنهایی عهده دار شده است یا لاینسنس آنها را از کمپانی‌های دیگری دریافت کرده است. در هر صورت گوگل اعلام کرده است که مسئولیت TPU موبایل برای عملیات هوش مصنوعی و تراشه Titan M2 برای حفظ امنیت را عهده دار شده است.
 
در نهایت انتظار می‌رود که گوگل در پاییز امسال تلفن‌های همراه پیکسل 6 و 6 پرو را به بازار عرضه کند. این همراه‌های هوشمند رده بالا از پردازنده تنسور بهره مند خواهند شد و اولین دستگاه هایی خواهند بود که با تراشه داخلی گوگل به بازار عرضه می‌شوند. گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که تنسور تنها به این همراه‌های هوشمند محدود نخواهد شد و از این پس بیشتر دستگاه‌های گوگل از این تراشه یا نسخه‌های دیگری از آن استفاده خواهند کرد.
کد مطلب: 65691
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام