۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۰

هکرهای عامل حملات سولار ویند این بار به دادستان‌های فدرال حمله کردند

ایتنا- وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده است که هکرهای عامل حملات سولارویند این بار به چند تن از دادستان‌های فدرال حمله کرده اند.
هکرهای عامل حملات سولار ویند این بار به دادستان‌های فدرال حمله کردند
وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده است که هکرهای عامل حملات سولارویند این بار به چند تن از دادستان‌های فدرال حمله کرده اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، عاملان سری هک‌های موسوم به سولارویند این باز بخش‌های کلیدی سیستم حقوقی آمریکا را هدف قرار داده اند. گزارش‌های به دست آمده از وزارت دادگستری آمریکا حاکی از ان است که این هکرها دادستان‌های فدرال را از تاریخ مه 2020 تا دسامبر 2020 هدف حملات خود قرار داده اند.
 
همچنین به گفته مقامات مزاحمان حداقل یک حساب ایمیل 27 دفتر دادستانی ایالات متحده را نیز به خطر انداخته اند. علاوه بر این قربانیان در برخی از دفاتر فدرال برجسته‌تر از جمله دفترهای مناطق شرقی و جنوبی از قبیل نیویورک، میامی، لس آنجلس و واشنگتن مشغول به کار بودند.
 
 
 
وزارت دادگستری آمریکا اظهار داشته است که در این رابطه به تمامی قربانیان هشدار داده است و اقداماتی را برای کاهش خطرهای ناشی از این هک در پیش گرفته است. این وزارت پیش از این نیز گفته بود که هیچ سند و مدکی درباره ورود هکرهای سولارویند به سیستم‌های طبقه بندی شده وجود ندارد اما وکلای فدرال دائما جزئیات پرونده‌های حساس را تعویض می‌کنند.
 
دولت بایدن به صورت کاملا مشخص گروه Cozy Bear که توسط دولت روسیه پشتیبانی می‌شوند را مسئول این حملات دانسته است و این اقدام را با اخراج دیپلمات‌ها و تحریم 32 نهاد و فرد پاسخ داده است. با این حال روسیه به صورت مشخص اتهام دخالت در این سری هک‌ها را رد کرده است.
 
هنوز مشخص نیست که آیا ایالات متخده پاسخ‌های خود به این حملات را افزایش خواهد داد یا خیر اما در هر صورت آسیب اصلی به این سیستم وارد شده است. با این حال این اسناد شدت حملات را بیشتر نشان می‌دهد و به تمرکز آنها روی اطلاعات قانونی، کدهای منبع و سایر اطلاعات ارزشمند اشاره دارد.
 
کد مطلب: 65690
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام