۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۵

ادغام فیس‌بوک و کاستومر نگرانی اتحادیه اروپا را برانگیخت

ایتنا - اتحادیه اروپا درباره فرایند ادغام یک شرکت فعال در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری با فیس بوک تحقیقاتی انجام می دهد زیرا نگرانی‌هایی درباره تاثیر آن بر رقابت در بازار تبلیغات آنلاین وجود دارد.
ادغام فیس‌بوک و کاستومر نگرانی اتحادیه اروپا را برانگیخت


رگولاتورهای اتحادیه اروپا تحقیقاتی گسترده درباره برنامه فیس بوک برای خرید شرکت کاستومر (Kustomer) آغاز کرده‌اند، زیرا نگرانی‌هایی مبنی بر تأثیر این معامله در سخت‌تر شدن رقابت به وجود آمده است.

به گزارش ایتنا از مهر، کمیسیون اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد مشغول بررسی این عملیات ادغام است زیرا بیم آن می‌رود فیس بوک از طریق آن به اطلاعات بیشتری برای ارائه تبلیغات شخصی سازی شده دست یابد و به این ترتیب مزیت بیشتری در بازار تبلیغات آنلاین داشته باشد.

این شبکه اجتماعی آمریکایی در ماه نوامبر ۲۰۲۰ میلاد از خرید «کاستومر» خبر داد. همزمان فیس بوک سعی داشت با افزایش روش‌های ارتباطی میان کسب و کارها و مشتریان، درآمد خود را از سرویس‌های واتس اپ و مسنجر بیشتر کند. این سرویس‌ها طی دوران پاندمی با چالش‌هایی روبرو شده بودند.

«کاستومر» نرم افزاری ارائه می دهد که با ارائه یک داشبورد واحد از کانال‌های ارتباطی مختلف به کسب و کارها کمک می‌کند، محاورات آنلاین خود را با مشتریان مدیریت کنند.

مارگارت وستاگر معاون اجرایی کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: هدف از تحقیقات ما آن است که تضمین شود این تراکنش به کسب وکارها یا مشتریان آسیبی نمی‌رساند و از سوی دیگر اطلاعاتی که در اختیار فیس بوک قرار می‌گیرد به رقابت آسیب نمی‌رساند.

فیس بوک اعلام کرده با کمیسیون اتحادیه اروپا کاملاً همکاری می‌کند و این عملیات به رقابت آسیب نمی‌رساند. در بیانیه این شرکت آمده است: افراد بیشتری از سرویس‌های مشتری بهره می‌برند که سریع‌تر و غنی‌تر است و افراد می‌تواند در زمان دلخواه به آن دسترسی یابند.

ناظر رقابت انگلیس هفته گذشته بررسی این عملیات ادغام را آغاز کرده زیرا بیم آن دارد که چنین اقدامی به شدت رقابت در بازار را کاهش دهد.
کد مطلب: 65676
برچسب ها: فیس‌بوک
نام شما
آدرس ايميل شما

گوشی شما دارای کدام سیستم عامل است؟
اندروید
iOS
ویندوزفون
بلک‌بری
هیچکدام