کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابعادی تازه درباره پرونده نقض حریم شخصی آمازون در اروپا

سايت خبری ايتنا , 14 مرداد 1400 ساعت 2:55

ایتنا – شرکت آمازون به تازگی با یک جریمه سنگین روبرو شده است که به نوعی تاریخی‌ترین جریمه ثبت شده برای این غول سیلیکون ولی در تاریخ فعالیت آن به حساب می‌آید، با این حال این تمام ماجرا نیست و این شکایت تاریخچه بسیار عجیبی دارد.


شرکت آمازون به تازگی با یک جریمه سنگین روبرو شده است که به نوعی تاریخی‌ترین جریمه ثبت شده برای این غول سیلیکون ولی در تاریخ فعالیت آن به حساب می‌آید، با این حال این تمام ماجرا نیست و این شکایت تاریخچه بسیار عجیبی دارد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، آمازون بزرگ‌ترین جریمه تاریخ خود در زمینه تخطی از قوانین حریم شخصی را در اتحادیه اروپا تجربه کرده است که ممکن است بر روی فعالیت‌های این شرکت در این منطقه تاثیر بگذارد با این حال سوالی که ذهن بسیاری را درگیر خود کرده است این است که این شکایت از کجا آمده و امازون در مقابل آن چه موضعی اتخاذ کرده است؟
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده مشخص شده است که این مشکلات از کجا نشات می‌گیرد و البته در اخبار قبلی مشاهده کردید که رقم این جریمه برابر با 746 میلیون پوند برابر با 888 میلیون دلار بوده است.
 
در روز 16 جولای مشخص شد که شرکت آمازون از قوانین محدودسازی داده‌های حریم شخصی تخطی کرده است. این قوانین که به صورت اختصاری با نام GDRP نامیده می‌شوند، به اندازه‌ای توسط این شرکت نادیده گرفته شده بودند که تصمیم گرفته شد تا با آن برخورد شود و اتحادیه اروپا به صورت رسمی برای این کار اقدام کرد.
 


آمازون درباره این موضوع درباره این موضوع اظهار نظری جالب داشته و گفته است: «هیچ رخنه‌ای در داده‌های ما رخ نداده است و اطلاعات هیچ کدام از مشتریان ما برای هیچ مقصد سوم شخصی فاش نشده است.»
 
به این ترتیب آمازون به این جریمه اعتراض خواهد کرد. آمازون در ادامه بیانیه خود اعلام کرده است: «این حقایق کاملا غیرقابل انکار هستند و با رای داده‌های اروپایی در تضاد کامل قرار دارند.»
 
به این ترتیب آمازون در مرکز کاری خود در لوکزامبورگ با یک برنامه ویژه روبرو خواهد بود تا بتواند جلوی شکایت ایجاد شده را بگیرد. در حقیقت ریشه این شکایت به سال 2018 باز می‌گردد.
 
در این سال بود که گروهی از حامیان حقوق حریم شخصی در فرانسه شکایت‌های متعددی را علیه شرکت‌های مختلف فناوری مطرح کردند و آمازون نیز یکی از اهداف این شکایات بود.
 
شایان ذکر است که این شکایت‌ها از طرف 12 هزار کاربر انجام شده بود و نکته جالب این است که شکایت یاد شده تنها اندکی پس از معرفی قوانین GDPR صورت گرفت تا شرکت‌ها کمترین فرصت عکس العمل نشان دادن را داشته باشند.
 


کد مطلب: 65671

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65671/ابعادی-تازه-درباره-پرونده-نقض-حریم-شخصی-آمازون-اروپا

ايتنا
  https://www.itna.ir