کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جریمه 888 میلیون دلاری آمازون به خاطر نقض قوانین حریم شخصی در اروپا

سايت خبری ايتنا , 15 مرداد 1400 ساعت 2:00

ایتنا – شرکت آمازون به تازگی با جریمه‌ای سنگین از سوی اتحادیه اروپا روبرو شده است و این اتحادیه این شرکت آمریکایی را با رقمی نزدیک به یک میلیارد دلار نقره داغ کرده است.


شرکت آمازون به تازگی با جریمه‌ای سنگین از سوی اتحادیه اروپا روبرو شده است و این اتحادیه این شرکت آمریکایی را با رقمی نزدیک به یک میلیارد دلار نقره داغ کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، بر اساس اطلاعات منتشر شده، کمیسیون ملی حفاظت از داده‌های لوکازمبورگ جریمه‌ای به مبلغ 746 میلیون یورو برابر با 888 میلیون دلار را برای شرکت امازون تغیین کرده است.
 
بر اساس اعلام رسمی این کمیسیون، جریمه یاد شده به علت تخطی آمازون از قوانین حریم خصوصی در اتحادیه اروپا ثبت شده است و به همین دلیل نیز جریمه یاد شده باید به این اتحادیه پرداخت گردد.
 

شایان ذکر است که آمازون در حالی با این شوک روبرو شده که در حال اعلام گزارش‌های مالی خود برای درآمد سه ماهه دوم سال 2021 بود و به همین دلیل نیز این امر برای این شرکت دردسرهای بزرگی در گزارش سه ماهه بعدی در پی خواهد داشت.
 
بر اساس اطلاعات اولیه منتشر شده، آمازون به این شکایت تن نخواهد داد و درخواست بازنگری در این پرونده را به صورت رسمی ارائه خواهد کرد تا نتیجه کار احتمالا در دادگاه مشخص شود.
 
شایان ذکر است که آمازون تنها شرکت قربانی در این زمینه نیست و شرکت گوگل نیز در ژانویه سال 2019 بابت جریانی مشابه با جریمه ای 50 میلیون یورویی یا همان 57 میلیون دلاری روبرو شده بود.
 
شایان ذکر است که در صورت انتشار هرگونه بیانیه از سوی آمازون، این موضوع در اسرع وقت به اطلاع شما خوانندگان عزیز ایتنا خواهد رسید.


کد مطلب: 65670

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65670/جریمه-888-میلیون-دلاری-آمازون-خاطر-نقض-قوانین-حریم-شخصی-اروپا

ايتنا
  https://www.itna.ir